مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۶۰ هزار کیسه خون باید در خراسان رضوی تولید شود، اما با این حال بیش از ۱۲۰ هزار کیسه خون در استان تولید شده و تا پایان امسال این عدد به ۱۵۵ هزار کیسه خون می‌رسد.

تا پایان امسال ۱۵۵ هزار کیسه خون در خراسان رضوی تولید می‌شود

حمیدرضا اسلامی صبح امروز در حاشیه بیست و نهمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جراحی‌های قلب، مغز، عمومی و زنان میزان مصرف خون بالاست و مشهد به دلیل موقیعیت زیارتی و گردشگری و همچنین امکانات پزشکی بالایی که دارد آمار بالای مصرف‌کنندگان خون‌های اهدایی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: خراسان رضوی پس از تهران و فارس به عنوان سومین تولیدکننده خون و فراورده‌های خونی کشور مطرح است و بیماران بستری در57 بیمارستان خراسان رضوی دریافت‌کننده خون‌های اهدایی اهداکنندگان هستند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: باید بودجه مناسب انتقال خون تأمین شود و 60 هزار کیسه خون باید در خراسان رضوی تولید شود، اما با این حال بیش از 120 هزار کیسه خون در استان تولید شده و تا پایان سال این عدد به 155 هزار کیسه خون می‌رسد.
اسلامی تصریح کرد: در بیست و نهمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون ایران به دنبال کاهش و رفع مشکلات هستیم و در این راستا نیازمند حمایت و یاری مسئولان امر هستیم.
وی تأکید کرد:  بودجه‌هایی برای ساخت ساختمان جدید اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در خیابان سناباد مشهد اختصاص یافته اما کافی نیست و هنوز هیچگونه اقدامی در این رابطه صورت نپذیرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.