۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 351042

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

نگاهی به صفحات اول برخی مطبوعات ۲۹ بهمن ۹۴

مجلسِ مرعوب آمریکا مملکت را بدبخت می کند

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه 22 بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات 7 اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه‌جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

روزنامه های "قدس"، "سیاست روز" ، "عصرایرانیان" و "همشهری" در تیتر یکی مشابه از "تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور آگاهانه مردم در انتخابات" نووشتند": مجلسِ مرعوب آمریکا مملکت را بدبخت می کند."

روزنامه "جمهوری اسلامی" نیز در تیتر یک خود نوشت: "انتخابات مظهر استقلال و عزت ملی است، ملت ایران همه جانبه پای صندوق های رای حضور می یابد"

روزنامه های "حمایت" و "کائنات" هم تیتر یکی مشابه دارند: "دشمن می خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند"

تیتر یک برخی دیگر از روزنامه ها به این شرح است:

جوان: "مجلسی که دنبال گشایش اقتصادی نباشد مملکت را بدبخت می کند"

وقایع اتفاقیه: "از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد"

شهروند: "مجلس ریل گذار حرکت دولت است"

سایه: "مردم در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند"

وطن امروز: "انگلیسی ها دلشان تنگ شده برای دخالت در ایران"

کیهان: "مجلس مرعوب آمریکا اشراف را حاکم و مملکت را بدبخت می کند"

مردم سالاری: "ملت ایران با حضور در انتخابات از استقلال و عزت ملی دفاع کنند"

***

سردرگمی سپرده گذاران با کاهش سود بانکی

روزنامه "قدس" در خصوص کاهش دو درصدی نرخ سودهای بانکی نوشته است: "فاصله زیاد تاثیر کاهش نرخ سود بانکی از اهداف تا نتایج"

روزنامه "همشهری" نیز در یکی از تیترهای خود نوشته است: "سود بانکی همچنان در مسیر دستور"؛ در این روزنامه می خوانیم: "شورای پول و اعتبار دستور کاهش نرخ سود بانکی را صادر کرد. رئیس جمهور توصیه کرده بود نرخ سود غیردستوری کاهش یابد"

روزنامه "نسل فردا" نیز در تیتر یک خود نوشت: "سود وام کم شد"؛ در این روزنامه می خوانیم: "نرخ سود تسهیلات 2درصد کم شد"

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "نرخ سود سپرده 18درصد شد" از "سردرگمی سپرده گذاران با کاهش سود بانکی" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "شورای پول و اعتبار درحالی نرخ سود سپرده‌های بانکی را کاهش داد که این تصمیم چنانچه بدون درنظر گرفتن سایر مولفه‌های اقتصادی چون توجه به سرمایه‌های خرد یا بسترسازی برای ورود پول به چرخه تولید باشد بی‌شک  آثار زیانباری نظیر خروج سیل‌آسای نقدینگی و ورود آن به بازارهای موازی، کاهش منابع بانکی و در نهایت احتمال رباخواری را در پی دارد."

روزنامه "قانون" از "تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر وضعیت اقتصادی جامعه" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "با توجه به  کاهش ٢درصدی نرخ سود بانکی، این پرسش پیش می آید که آیا این میزان کاهش در شرایط فعلی کفایت می کند؟ و آیا کاهش سود می‌تواند دلیلی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال شود؟ اما در این حوزه بحث تبعات کاهش نرخ بهره بانکی هم مطرح است که مبادا این کاهش باعث چرخش نقدینگی از بانک به بازارهای موازی شود. در این میان این نگرانی نیز برای اقشار جامعه وجود دارد که کاهش نرخ سود چه تاثیری بر تورم و همچنین زندگی آن ها خواهد داشت."

***

آتشبار انتخاباتی علیه دولت

روزنامه "همدلی" با بیان اینکه "برخی از نامزدهای انتخابات به طور علنی مردان رئیس جمهور را به فساد متهم می کنند" در تیتر یک خود نوشت: "آتشبار انتخاباتی علیه دولت"

این روزنامه از "تخریب دو نامزد خبرنگان در صفحه اول یک روزنامه معروف" نوشته است.

در این روزنامه می خوانیم: "روزشمار انتخابات هر چقدر که به صفر نزدیک می شود، توپخانه برخی از مخالفان دولت را شدیدتر می کند، گویی انتخابات فرصتی است که از دولت رقیبی بسازند و با او رقابت کنند تا شاید بتوانند افکار عمومی را قانع کنند که اتهامات آن ها به دولت را بپذیرند و به آنان رای دهند."

روزنامه "قانون" هم با بیان اینکه "کشور چهره انتخاباتی گرفت" در تیتر یک خود نوشت: "پایان گلایه ها آغاز رقابت ها"؛ در این روزنامه می خوانیم: "استارت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور زده شد. حال کاندیداهای این انتخابات در سراسر کشور در قالب لیست‌های انتخاباتی و مستقل‌ها به صورت فردی تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند. یک هفته ماراتن سخت و نفسگیر میان گروه‌های سیاسی و کاندیداهای این انتخابات شروع و گروه‌های سیاسی به دنبال سهم بیشتر از کرسی‌های مجلس هستند."

***

شیر تو شیر بی سابقه در روزنامه اجاره ای

در ستون "اخبار ویژه" روزنامه "کیهان" و در مطلبی با عنوان "شیر تو شیر بی سابقه در روزنامه اجاره ای" می خوانیم: " یک روزنامه اجاره‌ای بعد از انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه سپاه، اقدام به انتشار مطالب کپی شده از رسانه‌های سازمان سیا و  MI6  کرد.

به گزارش دانا، روزنامه قانون سرمقاله خود را به مطلبی با عنوان ورود مصدق به انتخابات 2016 آمریکا اختصاص داده که بلافاصله خبرنگاران رسانه‌های اپوزیسیون نسبت به انتشار مطلب خود در این روزنامه بدون اجازه آنها اعتراض کردند.

کیوان حسینی، خبرنگار رادیو فردا در صفحه فیس‌بوک خود دراین‌باره نوشت: "روزنامه قانون در شماره روز سه‌شنبه، بعد از چند روز تاخیر به سراغ ماجرای سندرز و مصدق رفته و در صفحه یک هم عکسی از مصدق چاپ کرده. در مطلبی که درباره موضوع نوشته شده، بعد از یک مقدمه اغراق‌آمیز ملی‌گرایانه، از میانه پاراگراف دوم، آخرین نوشته من در وب‌سایت رادیو فردا کپی شده!  بدون یک واو کم یا زیاد، نیمی از سرمقاله روزنامه قانون، آخرین نوشته من است که به نام «مهدی دل‌روشن» منتشر شده، نویسنده برای نیمه دوم مطلب هم تلاش خارق‌العاده‌ای نکرده. آن بخش هم کپی مطلب هادی نیلی است از وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی. اگر «قانون» به خودم مطلبی سفارش می‌داد، بدون پرداخت حق‌التحریر و انتشار نامم، حتما مطلب بهتری برایشان می‌نوشتم که هم حرف‌ تازه‌ای توش باشد و هم خواندنی‌تر باشد.»!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.