نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی فرمودند هرچه توانستم با پسرم صحبت کردم ولی در او اثر نگذاشت و الان از وی تبری می‌جویم، گفت: این درحالی است که برخی افراد تا هرکجا که آقازاده‌های‌شان بخواهند به همراه‌شان می‌روند.

برخی افراد تا هرکجا که آقازاده‌های‌شان بخواهند به همراه‌شان می‌روند/به نمایندگان انقلابی رأی بدهیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی سعیدی صبح امروز در یادواره شهدای فصل زمستان یزد که با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، شهروندان و مسئولان سپاه الغدیر استان یزد و مسئولان استانی در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، با اشاره به اینکه تحولات تاریخی قانون‌مند است اظهار داشت: نخستین دلیل برای این ادعا این است که قرآن کریم ما را به تاریخ ارجاع می‌دهد.

وی دلیل دوم را تحلیل بعضی از انقلابها دانست و گفت: در 6 سوره بیش از 40 بار قرآن از حضرت نوح سخن به میان آورده است، پس اگر تحولات تاریخی جبری یا تصادفی است، بیان اشتباهات امت نوح برای ما فایده‌ای نمی‌داشت.

سعیدی با بیان اینکه داستان فرزندان حضرت آدم(ع) برای تمام آقازاده‌ها صدق می‌کند، گفت: آقازاده‌ای که درست حرکت کند و در راه خوب باشد، همانند هابیل است و آقازاده‌ای که کج حرکت کند و اقدام به خلاف نماید، قابیل است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی فرمودند که هرچه توانستم با پسرم صحبت کردم ولی در او اثر نگذاشت و الان از وی تبری می‌جویم، گفت: این اقدام و حرف مرحوم آیت‌الله خزعلی در حالی است که برخی از افراد تا هرکجا که آقازاده‌هایشان بخواهند به همراهشان می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در وقوع و بقای انقلاب نقش دارند و همانطوری که سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند، باید در زمینه بقای انقلاب هم تلاش کنند.

سعیدی با بیان اینکه اگر عالمی دین را در خطر دید، واجب است که به میدان بیاید، به ماجرای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و  ادامه داد: اگر عالم و رهبری مثل میرزای شیرازی باشند و ملتی مثل ملت ایران به فرمان وی گوش کنند، هم شاه را سرجایش می‌نشانند و هم دست بیگانه‌ها را از مملکت کم می‌کنند.

وی بیان کرد: اینکه بیان می‌شود که در رهبری استاندارد لازم است و با رای مردم نمی‌شود ولایت فقیه را بالا و پایین کرد، به این دلیل است که یک حق حاکمیت و یک قدرت حاکمیت در نظام اسلامی وجود دارد.

سعیدی با بیان این مطلب که حق حاکمیت را حتما خدا و قدرت حاکمیت را مردم ایجاد می‌کنند، گفت:  جمهوریت نظام برای ما خیلی مهم است چرا که مردم قدرت ولایت فقیه را تضمین می‌کنند اما حق حاکمیت چیزی است که از طرف خداوند ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: زیرپا گذاشتن ضوابط شرعی انسان را هم زودتر به قدرت و هم زودتر به ثروت می رساند اما این اقدام انسان خیانت است.

وی در ارتباط با علت به ثمر نرسیدن انقلاب حضرت نوح، گفت: رکن اول به عنوان رهبری تعیین شده از طرف خدا و رکن دوم به عنوان شریعت در نظام وجود داشت اما رکن سوم که همراهی مردم بود برای حضرت نوح وجود نداشت و تنها 80 نفر آن حضرت را پس از بیش از 900 سال هدایت همراهی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه زیاده طلبی یکی از عوامل سقوط انقلاب است، تصریح کرد: اگر ملتی روزی فراموش کنند که به چه دلیل و با چه هدفی انقلاب کرده‌اند، نمی‌توانند انقلاب خود را حفظ نمایند.

وی به سقوط انقلاب شوروی اشاره کرد و گفت: این انقلاب در نیمه اول قرن بیستم دنیا را مثل بمب اتم به صدا درآورد و در تمام کشورهای جهان حضور پیدا کردند.

سعیدی بیان کرد: آمریکایی‌ها دیدند که اگر نتوانند جلوی این انقلاب را بگیرند، بنیان آمریکا را ازجا می‌کند به همین دلیل به فکر نابودی انقلاب افتادند و به صورت نرم اقدام به براندازی آن کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: خروشچف رهبر شوروی گفت که همیشه نمی‌توان با آمریکا جنگید، همان حرفی که الان برخی مسئولان ما این حرف‌ها را می‌زنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها از مذاکره با شوروی استقبال کردند و در ابتدا منع توسعه کلاهک‌های اتمی و امحای کلاهک‌های مازاد را مطرح کردند ولی کم کم این مذاکرات را ادامه دادند تا جایی که دیگر مردم شوروی به مبارزه اعتقاد کاملی نداشتند.

سعیدی تصریح کرد: آمریکا به دنبال این بود که در درجه اول نفوذ شوروی را از دنیا کم کند و در درجه دوم این انقلاب را از داخل با فروپاشی روبرو کند که توانست و این کار را انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: پوتین که روی کار آمد دید که آمریکایی‌ها به فکر فروپاشی کامل این کشور هستند.

وی بیان کرد: نخستین اشتباهی که در ارتباط با این انقلاب عوض شد، تغییر محاسبات رئیس جمهور روسیه بود که دشمنی آمریکا با آنها را تمام شده دانست.

سعیدی غفلت از نقش آمریکا در تخریب افکار عمومی را اشتباه دوم دانست و گفت: سومین اشتباه مجلس روسیه بود که آمریکایی‌ها برای کمک به خروشچف نقشه ریختند که مجلس را عوض کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: اگر مجلس روسیه یک مجلس انقلابی بود، نمی‌گذاشت که انقلاب شوروی سقوط کند ولی این مجلس به یک مجلس منفعل تبدیل شد.

وی  با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس انقلابی می‌خواهیم، گفت: ما اگر مجلس انقلابی بخواهیم، باید به نمایندگان انقلابی رای بدهیم و آنها را وارد مجلس کنیم.

سعیدی به شعار "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، اشاره کرد و گفت: مصداق اصلی این شعار، حضور پرشور پای صندوقهای رای و انتخاب اصلح است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: نظام اگر بخواهد در برابر زیاده‌خواهی آمریکا بایستد، اول خود مردم و پس از آن مجلس شورای اسلامی و خبرگان انقلابی باید در برابر آن بایستند.

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با اعتماد به معتمدین اشاره کرد و گفت: من تا جایی که می‌شناسم، به نمایندگانی که به آنها اعتماد دارم ولی کسانی که نمی‌شناسم را با استفاده از لیستی که معتمدین آن را تایید کرده‌اند، بهره می‌گیرم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.