رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه تشکیل صندوق بیمه قرآنیان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده است، گفت: با این وجود هنوز خبری از تشکیل این صندوق نیست.

بودجه واریز شده اما خبری از تشکیل صندوق بیمه قرآنیان نیست
به گزارش قدس آنلاین ،لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو باایکنا، درباره جلسه روز گذشته کمیته نظارت و بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این جلسه که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حمایت از نخبگان قرآنی مورد بحث قرار گرفت. همچنین مسئله حمایت از جان‌باختگان قرآنی فاجعه منا و پیشکسوتان قرآنی در این جلسه مطرح گردید.

وی افزود: دستور کار دیگر جلسه صندوق بیمه فعالان قرآنی بود؛ بودجه تشکیل این صندوق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست این صندوق را راه‌اندازی می‌کرد ولی هنوز خبری از تشکیل آن نیست که در این میان تنها جامعه قرآنی است که از این مسئله آسیب خواهد دید.

افتخاری اظهار کرد: در این جلسه مسئله اصلاح آیین‌نامه حمایت از نخبگان قرآنی از سوی اعضا مطرح شد. بخشی از نخبگان قرآنی کشور با تغییر آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان و با توجه به تغییر آیین‌نامه مسابقات مشمول حمایت بنیاد ملی نخبگان نمی‌شوند که ضرورت دارد این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس یادآور شد: بحث پایانی نیز مسئله بودجه‌های قرآنی تخصیص داده شده به نهادها بود، که براساس گزارش‌های ارائه شده وزارت آموزش و پرورش میزان بودجه قرآنی تخصیص داده شده به خود را مناسب ارزیابی کرد هر چند در مورد بقیه نهادها و سازمان‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.