صدا و سیمای خراسان رضوی، حماسه حضور گسترده مردم در استان را در روز انتخابات هفتم اسفند ماه را از ابعاد مختلف منعکس کرد.

صدا و سیمای خراسان رضوی پوشش گسترده رسانه ای حماسه هفتم اسفند ماه، روز انتخابات در مشهد و استان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، به گفته آینه دار قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، حضور مقتدرانه مردم در پای صندوق های رأی در برنامه « اقتدار ملی » سیمای مرکز خراسان رضوی که از ساعت 7:30 تا 24 به صورت زنده ادامه داشت؛ پوشش تصویری داده شد. 17 گروه گزارشی و تصویر برداری در شهر مشهد و سطح استان فعال بودند که در فواصل زمانی متعدد و متنوع در بین برنامه های سیمای مرز خراسان رضوی با برقراری مجموعاً حدود 11 ارتباط مستقیم با شبکه های سراسری همچون شبکه های 1، 2، 3، 4، 5، شبکه شما و شبکه های برون مرزی همچون الکوثر و پرس تی وی مخاطبان رسانه ملی در سراسر کشور از حال و هوای انتخابات در پایتخت معنوی ایران و شهرستان های استان آگاه شدند.
قائم مرکز خراسان رضوی با اشاره به برقراری 12 ارتباط مستقیم حوزه سیمای استان با ستاد انتخابات استان مستقر در استانداری خراسان رضوی افزود: ارسال تصاویر به مرکز و شبکه های سراسری، فعال بودن 22 گروه به استعداد 153 نفر در مشهد و شهرستان های سبزوار، قوچان، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و فیض آباد، تربت جام، فریمان و ... نیز از دیگر اقدامات ویژه حوزه سیمای خراسان رضوی در روز هفتم اسفند ماه 94 روز انتخابات بود.
وی گفت: تمامی اطلاعیه های ستاد انتخابات سریعاً از طریق سیمای مرکز خراسان رضوی به اطلاع مخاطبان رسید و بهره مندی از امکانات تیم سیار ارسال تصاویر زنده در شهرستان ها و حوزه های اخذ رأی در روستا و شهرستان ها، اتفاقی مطلوب بود که نخستین بار در کشور اجرا و با استقبال و قدردانی رسانه ملی و مردم قرار گرفت.
آینه دار تصریح کرد: حوزه صدای مرکز خراسان رضوی هم پس از تلاش چند ماهه با برنامه های متعدد در خصوص اطلاع رسانی و ترغیب عمومی نسبت به اهمیت مشارکت سیاسی و تأثیر حضور مردم در عرصه انتخابات در روز اخذ آرا با برنامه « روز سر نوشت » که از ساعت 7 تا 24 به صورت زنده ارائه داشت با پخش مستقیم آیتم های گزارشی و مستند مشارکت پر شور مردم را در پای صندوق های رأی را در امواج رادیو به سمع شنوندگان رساند.
وی افزود: 4 تیم برنامه سازی در قالب 12 گروه، مجموعاً 60 نفر، در 4 نوبت برنامه روز سر نوشت را تهیه و به روی آنتن فرستادند که بهره مندی از دو تیم گزارشی فعال در سطح نوبت های صبح و عصر از نقاط مختلف شهر و شعب اخذ آرا مخاطب رادیو نیز از کم و کیف برپایی انتخابات آگاه شدند.
ارتباط مستمر با ستاد انتخابات، انعکاس سریع اطلاعیه های ستاد انتخابات، پخش مستقیم اظهارات استاندار خراسان رضوی و دبیر ستاد انتخابات هر نیم ساعت یا 45 دقیقه یک بار و .... نیز از دیگر اقدامات حوزه صدای مرکز خراسان رضوی بود.
قائم مقام صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به به اینکه از حوزه خبر صدا و سیمای مرکز نیز 11 گروه گزارشی تلویزیونی و رادیویی در مشهد و در مجموع 45 گروه در استان با 118 نفر از عوامل خبر از 6:30 صبح فعال بودند افزود: ارتباط زنده با بخش های خبری ساعت 14 سراسری، شبکه خبر و همچنین ارسال 12 بسته تصاویر انتخاباتی به تهران به مدت 31 دقیقه از اقدامات واحد خبر صدا و سیمای خراسان رضوی بود.
وی افزود: از دیگر تلاش عوامل حوزه خبر می توان به بر قراری 4 ارتباط مستقیم با ستاد انتخابات نیز اشاره کرد که مردم نسبت به وقایع و شرایط شعب اخذ رأی اطلاعات لازم را دریافت کردند.
حوزه فنی نیز 11 گروه به تعداد 60 نفر از عوامل خود توانست کار پشتیبانی فنی و سیگنال رسانی از 9 شهر استان و 5 نقطه در مشهد مقدس را به صورت زنده به مرکز و شبکه های سراسری انجام دهند.
گفتنی است حوزه های مدیر کل و روابط عمومی مرکز، حراست، اداری نیز با تمامی عوامل در روز انتخابات در چارچوب شرح وظایف فعال بودند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.