۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 355354

تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه با روند نزولی روبرو شد.

تولید نفت اوپک کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه به دلیل متوقف شدن صادرات نفت عراق از قسمت شمالی این کشور و همچنین کاهش دیگر تولیدکنندگان نفت این سازمان با روند نزولی روبرو شد.  

در همین حال، تولید نفت سازمان اوپک در ماه فوریه به ۳۲ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت، این در حالی است تولید اوپک در ماه قبل از آن یعنی ژانویه رقم ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز گزارش شده است.

بیشتر کاهش تولید نفت اوپکی ها غیر داوطلبانه بود و عراق به عنوان کشوری که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیشترین رشد تولید را در میان اعضا به خود اختصاص داد، به دلیل مشکلات انتقال خط لوله در کردستان این کشور، صادرات نفت خام عراق از این منطقه با وقفه روبرو شد.

همچنین صادرات نفت عراق از قسمت کردستان این کشور سهم به سزایی در افزایش تولید نفت این کشور دارد و ظرفیت آن در ماه ژانویه  ۶۰۰ هزار بشکه بود که این ظرفیت از ۱۷ فوریه ماه گذشته مسدود شد و انتظار می رود تا اواسط ماه جاری میلادی مسدود بماند.

تولید نفت نیجریه و امارات هم در ماه فوریه با کاهش روبرو شد، این در حالی است که تولید نفت عربستان در ماه فوریه بر پایه ماه ژانویه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه گزارش شده است.

بر همین اساس تصمیم اوپک مبنی بر حفظ سهم بازار و عدم کاهش تولید که در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی رقم خورد، سقوط قیمت جهانی نفت را در بر داشت و بازار را با فزونی عرضه روبرو کرد و اکنون طرح فریز نفتی از سوی سه عضو اوپک و روسیه به عنوان اولین معاهده تولید جهانی از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد محسوب می‌شود که در جهت ثبات بخشیدن به بازار جهانی نفت کلید خورده است.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.