قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ بنیاد شهید با  تشکیل ستادهای استانی در نظر دارد ۵۴ برنامه استانی در هفته بزرگداشت شهدا اجرا نماید تا گوشه‌ای از دین خود را به شهدا ادا کند.

برگزاری بیش از  ۵۰ برنامه در هفته بزرگداشت شهداء 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت:زنده نگه داشتن یاد شهدا را هم‌ارز شهادت دانست و اظهار کرد: هدف بنیاد، ارائه عملکرد بنیاد شهید و امور ایثار گران نیست بلکه هدف، زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

 قدرت الله رئیسی  افزود: طبق نظرسنجی در سال گذشته، تنها 30 درصد از مردم استان، از روز بزرگداشت شهدا اطلاع داشتند و امسال هدف این است که این آمار را افزایش داده تا از پتانسیل‌های استان و ظرفیت‌های بسیج و ائمه جماعت استان استفاده شود.

وی از برگزاری 54 عنوان برنامه در سطح استان همزمان با هفته بزرگداشت شهدا خبر داد.

رئیسی نافچی با اشاره به اینکه از 17 اسفند ماه الی 22 اسفند هفته بزرگداشت شهدا نام گذاری شده است، تصریح کرد: بنیاد شهید با  تشکیل ستادهای استانی در نظر دارد 54 برنامه استانی در هفته بزرگداشت شهدا اجرا نماید تا گوشه‌ای از دین خود را به شهدا ادا کند.

رئیسی  برگزاری همایش اختتامیه شعر و نماز شهدا، کاشت 2400 نهال به یاد 2400 شهید استان، ارسال پیامک در خصوص بزرگداشت روز شهدا به تمام جامعه هدف، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از مادران و همسران شهدا در روز زینبیون را از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید گزارش کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعداد شهدای استان را 2337  و تعداد ایثارگران استان را 7947 نفر اعلام کرد و گفت: در استان ما 19 جانباز قطع نخاع ، 130 جانباز 70 درصد وجود دارد که سال گذشته دو نفر از جانبازان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی از نصب 170 تابلو از چهره شهدا در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: در 21 اسفند پیاده روی عمومی مخصوص ایثارگران برگزار می شود و به افراد شرکت کننده جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اهداف بنیاد شهید دانست و گفت: برای ترویج این فرهنگ برنامه‌هایی در خصوص روز شهدا در حسینیه‌ها سطح استان برگزار می‌شود و از ائمه جمعه در شهرستان‌های استان دیدار خواهد شد.

وی از برگزاری چهار یادواره شهدای دانش آموز در مدارس هنرستان فنی شهرکرد، دبیرستان استکی، هنرستان دکتر شریعتی شمس آباد و دبیرستان شهدای بروجن خبر داد و گفت: تعداد شهدا در این مدارس به ترتیب 49، 40، 41 و 42 است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان  خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان سازمان حج و زیارت و امور ایثارگران، شهدای منا از لحاظ فرهنگی و معافیت فرزندان تحت پوشش و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.