عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اختلاط در نظام اداری عاملی مهم در افزایش طلاق است، گفت: اختلاط مرد و زن نگاه مقایسه‌ای را به جود می‌آورد که با کمترین اختلاف درون خانواده، در زن و یا شوهرحالت عدم رضایت را به‌ وجود خواهد آورد.

لبخند خیابانی محبت پایدار نیست/ اختلاط در نظام اداری عاملی مهم در افزایش طلاق

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین صالح قنادی، عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مسائلی که موجب گسترش طلاق در جامعه شده است، گفت: بحث گسست از خانواده‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که در جامعه امروز موجب افزایش طلاق شده است.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با ازدواج در جامعه فعلی بیشتر توسط پسر و دختر انجام می‌شود و آنها‌ هم به خاطر کمی تجربه تصمیمات زود‌گذری می‌گیرند که انتهای آن به طلاق و جدایی ختم خواهد‌شد.

عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه گفت: اگر جوانان ارتباط خودشان را با خانواده‌ حفظ کنند قطعا زندگی پایدارتری خواهندداشت. امروزه دیده شده که ارتباط با پدر و مادر را در حوزه ازدواج به‌ عنوان دخالت در نظر گرفته می‌شود. البته ممکن‌ است در برخی موارد ارتباطات و سخت‌گیری‌های بیش از حد باعث گسست خانواده‌ها شود اما در مجموع ارتباط با پدر و مادر و افراد با تجربه در حوزه ازدواج از بسیاری طلاق‌ها جلوگیری خواهدکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قنادی ضمن تاکید بر اینکه پیوند با خانواده‌، احترام به بزرگتر‌ها و صله رحم کانون خانواده را پایدار‌ می‌کند، تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که امروزه به افزایش طلاق دامن می‌زند بحران اختلاط است.

وی ادامه داد: متاسفانه در محیط‌های کاری اختلاط بین پسر و دختر، زن و مرد بسیار زیاد است که باید به صورت فردی و سازمانی اصلاح ساختاری رخ دهد. این اختلاط مرد و زن نگاه مقایسه‌ای را به جود می‌آورد که با کمترین اختلاف درون خانواده، در زن و یا شوهرحالت عدم رضایت را به‌ وجود خواهد آورد.

عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه گفت: فقدان آموزش‌های مهارت‌های زندگی مسئله دیگری است که موجب افزایش طلاق در جامعه شده است. متاسفانه ما برای اوقات فراغت و در استفاده از فضا‌های مجازی دچار آسیب‌های فراوان شده‌ایم که با گشت زدن در فضای مجازی وقت بسیاری از ما گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قنادی با اشاره به اینکه نگاه به فضای مجازی به‌ عنوان وسیله‌ای برای پر کردن اوقات فراغت روابط عاطفی بین زوجین را تحت تاثیر قرار خواهدداد، افزود: بحران اختلاط در فضای مجازی نیز به‌صورت تساعدی مطرح است.

وی ادامه داد: مشغول شدن بیش از حد خانواده‌ها به فضای مجازی باعث گسست خانواده، نگاه مقایسه‌ای و انتظار نا‌مناسب از زندگی خواهدشد و در نتیجه محبت بین زن و شوهر کم‌رنگ و مشکلات طلاق را به‌دنبال خود خواهدداشت.

این عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه تاکید کرد: باید بدانیم که زندگی مشترک و پایبندی به نظام خانواده مطابق با ساختار وجودی ما و مطابق با آیات و روایت است. خداوند نیز در آیه 21 سوره روم در این باره می‌فرماید :« وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً »، یعنی ما به این باور برسیم که در کانون خانواده انسان به یک آرامش، محبت و مودتی می‌رسد که در بیرون از خانواده آن را پیدا نخواهدکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قنادی خاطرنشان کرد: جوانان ما باید این موضوع را بدانند که لبخندهای خیابانی و بیرون از خانه هیچکدام محبت عمیق و پایدار نیست و بسیاری از مشکلاتی که منجر به طلاق می‌شود در شروع همین لبخند‌هاست. جوانان فکر می‌کنند که این لبخنده‌های خیابانی آثار محبت را خواهدداشت، لذا گرفتار این روابط می‌شوند در حالی که این حالات هیچگونه عمق و پایداری را ندارد.

وی گفت: باید نگاه جوانان به امر ازدواج یک نگاه بنیادی باشد نه نگاه نهادی و منظور از نگاه نهادی این است که از نظر جامعه شناختی خانواده را با روحیه مسئولیت‌پذیری ببینیم و از مشکلات و کاستی‌ها گذر کنیم تا بتوانیم زندگی مشترکمان را پایدار نگه داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    تصادعدی
  • shayan IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    1 1
    فكر كردم خنده خياباني گزارشگر فوتبال را ميگه!!! برو بابا با ايت تيتر زدنت!!!
  • داود IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    امیدوارم منظورتان دخمه درست کردن در ادارات نباشد. جایی برای اینکه کسی نداند کارمند وقتش را چگونه می گذراند. یا اینکه فضای خلوتی برای مراودات خارج از عرف که در فضای عمومی میسر نیست فراهم آورد. یا .....تو را بخدا طرح های پشت کوهی ارایه نفرمایید.