آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را آغاز کردند که تمرین برای نابودی تجهیزات هسته‌ای اصلی کره شمالی، بخشی از آن است.

رزمایش مشترک واشنگتن-سئول با هدف تمرین برای نابودی تجهیزات هسته‌ای کره شمالی، آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،آمریکا و کره جنوبی رزمایش عظیم نظامی مشترکی را روز دوشنبه (امروز) آغاز کردند که این رزمایش شامل تمرین برای حملات هوایی دقیق علیه تجهیزات اصلی هسته‌ای کره شمالی می‌شود.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، چنین رزمایش‌های نظامی همیشه با پاسخی خشم‌آلود کره شمالی مواجه می‌شود. مقامات کره شمالی در واکنش به رزمایش امسال گفته‌اند آمریکا و کره جنوبی به دنبال تغییر رژیم در این کشور هستند. 

این رزمایش همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره و در پاسخ به آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک ماهواره‌بر توسط کره شمالی، برگزار شده است. 

حدود 17 هزار نیروی نظامی آمریکایی در کنار 300 هزار نیروی نظامی کره‌ای در رزمایش «عزم کلیدی» شرکت خواهند داشت. این رزمایش شامل 11 روز آموزش شبیه‌سازی کامپیوتری و 8 هفته تمرینات زمینی، هوایی، دریایی و رزمایش عملیات‌ ویژه است.

یکی از بخش‌های کلیدی این رزمایش تمرین برای حملات دقیق علیه رهبری کره شمالی و تسلیحات کشتار جمعی آن است.

نیروهای کره‌ای-آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «رزمایش "عزم کلیدی" نشان از همکاری پایدار و طولانی‌مدت و دوستی میان دو ملت و تعهد مشترک هر دو برای دفاع [از کره جنوبی] و برای ثبات منطقه است.»

کره شمالی در پاسخ به این، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت ارتش و مردم این کشور با تقابل نظامی سعی در حمله پیشگیرانه دارند تا ضرباتی کشنده و بیرحمانه به دشمنان بزنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.