نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در انجمن فنی و مهندسی ۳۲ گروه وجود دارند که بسیاری از آن‌ها تولید‌کنندگان فکر، نرم افزار و استراتژی‌های فعالیت هستند.

۳۲ گروه اصلی در حوزه خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی ساماندهی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محسن خندان‌دل در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قوانین متعدد در کشور یکی از اساسی‌ترین عوامل ضربه‌زدن به اقتصاد است.
وی با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید‌کننده قوانین در جهان شناخته می‌شود، گفت: امروزه تعدد قوانین و ایجاد بیش از حد آن سبب ایجاد اشکالاتی همچون رانت و فساد در اقتصاد کشور می‌شود.
خندان دل با اشاره به وظایف اصلی خانه صنعت و معدن خاطرنشان کرد: خانه صنعت و معدن به عنوان یکی از تشکل‌های اصلی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف با نگاه و رویکرد توجه به واحدهای صنعتی فعالیت می‌کند.
رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان‌رضوی به بیان انتظارات واحدهای صنعتی از خانه صنعت و معدن پرداخت و عنوان کرد: واحد های صنعتی عمدتاً انتظار دارند تا ما در حوزه‌های مالی، مالیاتی، بیمه‌ای و قوانین به یاری آنها بشتابیم.
وی با اشاره به انجمن فنی و مهندسی گفت: در انجمن فنی و مهندسی 32 گروه  وجود دارند که بسیاری از آن‌ها تولیدکنندگان فکر، نرم‌افزار و استراتژی‌های فعالیت هستند.
خندان‌دل با بیان اینکه انجمن فنی و مهندسی بسیار جوان و نوپا است، خاطرنشان کرد: این انجمن فعالیت خود را از سال 80 آغاز و دارای 700 عضو فعال در حوزه‌های صنعتی و مهندسی است.
عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی تاکید کرد: امروزه اگر بخش‌های نفتی، گازی، پزشکی و صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که اکثر فعالیت‌های این حوزه‌ها توسط بخش فنی و مهندسی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: امروزه در اقتصاد موجود بزرگترین و ارزشمند‌ترین حرف از حوزه خدمات بیرون می‌آید و بالاترین نرخ ارزش سود آوری به بخش خدمات مربوط است به شکلی که ما شاهد معاملاتی با ارزش بالغ بر 30 هزار میلیارد دلار در این عرصه هستیم.
خندان دل افزود: در سال جاری سهم ایران از گردش مالی خدمات فنی و مهندسی در جهان کمتر از یک دهم درصد بوده که نشانگر بی توجهی به اهمیت این موضوع است.
رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان‌رضوی تصمیم‌گیری اقتصادی را نیازمند یک استراتژی ملی دانست و گفت: در دوران پساتحریم باید به این توجه کرد که دولت و سازمان‌های مربوطه برای انتقال تجربیات بین کشورهای خارجی باید یک خط مشی دقیق و حساس را تعیین کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما از تجربه سایرین استفاده‌های لازم را نمی‌بریم بیان داشت: اکثر کشور های دنیا در کنار تبادل کالا انتقال تجربیات بسیاری صورت می‌گیرد اما باید توجه داشته که تمامی کشورها برای انتقال علوم یک استراتژی را برای خود ایجاد کرده اند بنابراین لازم است تا مسئولین ما نیز در دوران پساتحریم برای انتقال تجربیات با سایر کشور ها برخی محدودیت ها را تعین کنند.
خندان دل در پاسخ به سئوالی مبنی بر شرایط اقتصادی مجلس دهم تاکید کرد: ترکیب اقتصادی، سیاسی، صنعتی و علمی مجلس برای دوره دهم مناسب‌ است.
خندان دل مبنی بر میزان تعادل صادرات و واردات تصریح کرد: متاسفانه هیچ تعادلی میان صادرات و واردات وجود ندارد و امروزه اگر صادراتی نیز وجود دارد اکثریت سهم آن متعلق به خام‌فروشی میعانات گازی و نفتی است.
رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی با اشاره به خام فروشی در کشور گفت: خام فروشی بدون در نظر گرفتن هیچ ارزش افزوده‌ای قطعاً عملی ناصحیح است، دولت برای خروج از مشکلات اقتصادی باید نگاهی به تورم داشته باشد و برای رفع این تورم نیز نیم نگاهی به رکود بیاندازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.