قدس آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهید، تفسیر شده متشابه توسط انسان محکم است و متحول کننده درون انسان هاست.

شهید متحول کننده درون انسان هاست

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار عبدالله کریمی با بیان این مطلب در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: شهیدان یک مقام جاودانه بوده و به ظاهر، جسم خود را از دست می دهند اما نزد خداوند روزی می گیرند.
وی ادامه داد: وقتی نام شهید به میان می آید، همه به سوی خداوند سوق داده می شوند. شهید متحول کننده درون انسان هاست. با وجود نامگذاری 22 اسفند به یاد شهیدان، این روز مظلوم واقع شده و رسانه ها با برجسته تر کردن این روز، باعث ایجاد تحول در جامعه خواهند شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، از برگزاری کنگره سراسری شهدا در سه سال اخیر، در تهران یاد کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی در سال اول 17 درصد از مردم، روز شهید را می شناختند، این آمار در سال دوم به 37 درصد رسید و امیدواریم این ضریب با حمایت رسانه ها ارتقا پیدا کندو از آنجایی که روز شهید به ایام نوروز نزدیک است، آرزو می کنیم که منجر به خانه تکانی دل شود.
هستند.

سردار کریمی در ادامه، از تشکیل اولین جلسه "شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت" در استان اصفهان خبر داد و گفت: این جلسه، به ریاست استاندار اصفهان و دبیری بنیاد شهید آغاز به کار کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان  ادامه داد: این شورای دائمی، به دستور رییس جمهور تشکیل شده و اولین جلسه آن، در تاریخ چهاردهم مهر امسال در تهران برگزار شد و سپس به همه استان ها ابلاغ و استان اصفهان، جزو پیشتازان این عرصه محسوب شده است.
وی با اشاره به ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصریح کرد: این قانون با هدف ترویج، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و حفظ و تقویت شان و جایگاه علمی آنان راه اندازی شده و رییس جمهور، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری، وزیران کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، رییس ستادکل نیروهای مسلح، رییس بنیاد شهید و یک نماینده مجتهد، عضو این شورا هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: مدیران کل سازمان ها و وزارتخانه های یاد شده در اصفهان، به همراه آیت الله نمازی به عضویت شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اصفهان درمی آیند. سالانه 2 جلسه در تهران برگزار می شود و نشست شورای استان اصفهان نیز هر چهار ماه یکبار تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت مسکن ایثارگران اصفهان گفت: حدود 19هزار نفر در نوبت مسکن هستند که در طول 6 ماه گذشته، نزدیک به 70 درصد از این موضوع را به نتیجه رسانده ایم. حدود 300 هکتار زمین در فولادشهر درنظر گرفته شده تا مسکن 8هزار نفر را پوشش دهد. همچنین در حال ساخت 800 واحد آپارتمان در بهارستان هستیم.
سردار کریمی در پایان از درخواست اشتغال 3هزار و 552 فرزند ایثارگر خبر داد و افزود: 25درصد از این آمار، جذب سازمان های دولتی شده اند، البته آموزش و پرورش، همکاری خوبی در این زمینه داشته و هزار نفر نیز به عنوان بهیار و کمک بهیار، توسط دانشگاه علوم پزشکی آموزش و استخدام خواهند شد.
وی از کاهش شکایات ایثارگران از بنیاد شهید یاد و تاکید کرد: فقط 13 شکایت در زمینه کمیسیون پزشکی داشته ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان تاکید کرد:  بنیاد شهید، خانواده ای بزرگ با 300هزار عضو است و در حال حاضر، بیش از 75هزار پرونده باز در زمینه ایثارگران داریم وحدود 40هزار دیدار با خانواده شهدا با هدف رفع مشکلات آنها صورت گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.