قدس آنلاین/ علی محمدزاده: مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد شفاف‌سازی، اعتمادسازی و مقابله با رانت‌خواری را اولویت‌های اصلی شهرداری دانست.

معرفی ۹۶ کارمند متخلف و ۷۴ کارچاق کن به دستگاه قضایی

مجید پیراسته که به همراه شماری از مدیران حوزه شهردار روز گذشته در جمع خبرنگاران گزارش عملکرد یکساله خود را ارایه دادند، با اشاره به شفاف سازی عملکردها در شهرداری مشهد گفت: گفت‌و‌گو و نقدپذیری مدیران شهرداری با شهروندان موجب افزایش اعتماد مردم شده و نتیجه آن کاهش تجمعات اعتراضی مردم در شهرداری شده است.
در ادامه این نشست، مدیران حوزه‌های مختلف به ارایه گزارش پرداختند که به منظور جلوگیری از اطاله گزارش به صورت مجزا در هر بخش با ذکر نام مدیر، گزارش ارایه شده را می‌خوانید.

 کاهش تجمعات اعتراضی
مدیر اجراییات شهرداری مشهد گفت: در سال 92 شمار تجمعات اعتراضی 215 مورد بوده و در سال 93 به عدد 218 رسید، اما در سال جاری و تا بهمن ماه 129 تجمع بوده است.
سرهنگ مهابادی مجموع ابلاغ و اخطار در سال جاری را نیز 93 هزار مورد اعلام کرد.

 پاسخگویی سریع!
مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات هم از استقرار واحد ارزیابی در شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: این امر موجب شده مدت پاسخگویی به شکایات از یک ماه به 5 تا 9 روز کاهش یابد.
ناصر ناصری پاسخگو نبودن مدیران را بیشترین شکایات مردم اعلام کرد.

 38 مصوبه تکلیفی
مدیر پارلمانی شهرداری نیز از ارایه 214 لایحه به شورای شهر در سال 94 خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته 173 مورد بود و در مجموع در سال جاری 38 مصوبه تکلیفی برای شهرداری داشته‌ایم که 79 وظیفه تعریف شده است و تاکنون 55 مورد آن‌ها انجام شده است.
محمود اردکانی افزود: شمار اعتراضات فرمانداری به مصوبات شورا در سال گذشته 47 مورد بوده که در سال جاری به 33 مورد کاهش یافته است.

 96 کارمند متخلف
مدیر حراست شهرداری مشهد هم نظارت مستمر برای سالم سازی فعالیت‌ها را اولویت نخست این مدیریت دانست و گفت: در راستای همین هدف در سال جاری 96 نفر از کارکنان شهرداری و 74 شهروند کارچاق کن جلب و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی را شاهد هستیم.
امیر رمضانی ارزش ریالی تخلفات کشف شده را 354 میلیارد تومان دانست و افزود: با اقدامات صورت گرفته از 302 میلیارد تومان زمین خواری نیز جلوگیری شده است.

 نهضت مسجدسازی
مدیر اجرایی ساخت مساجد شهرداری هم از جانمایی 86 مسجد خبر داد و گفت: در راستای نهضت ساخت 110 مسجد در مشهد تاکنون عملیات اجرایی 84 مسجد آغاز شده و 21 مسجد آماده برگزاری نماز است.
محسن گل مشکی مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری را در این حوزه بیش از 46 میلیارد تومان اعلام کرد..

 شهرداری، نهاد پاسخگو
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد هم گفت: معرفی شهرداری به عنوان نهاد پاسخگو، خدمت رسان و کاهش هزینه‌های اطلاع‌رسانی با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان محور تمام فعالیت‌هاست.
مهدی رضوی‌کیا افزود: راه‌اندازی نهضت پاسخگویی شهرداران به شهروندان از طریق سامانه 137 و برگزاری نشست‌های خبری برای پاسخگویی به مطالبات عمومی (2 برابر کلانشهرها نشست داشته‌ایم) و تولید 11 هزار و 400 خبر، تولید 12 هزار و 125 دقیقه برنامه تلویزیونی، آموزش 88 نفر از شهروندان لبنان، راه‌اندازی سامانه 137 به زبان‌های عربی و انگلیسی از سال 95، از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای این اهداف صورت گرفته است.

 پرسش و پاسخ
در ادامه این جلسه خبرنگاران پرسش‌های خود را مطرح کردند که پیراسته در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص ادعای وی مبنی بر انجام چند صد برابری نسبت به وظیفه تعریف شده شهرداری در ارتباط با مشهد 2017 گفت: وظیفه‌ای که در ستاد «مشهد 2017» برای شهرداری تعریف شده بود در حد فضاسازی شهری خلاصه می‌شد، ولی ما برگزاری و میزبانی اجلاس شهرداران و نخبگان کلانشهرهای اسلامی، اجلاس جامعه ایمن و اجلاس جوانان کشورهای اسلامی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
پیش‌بینی هفته‌های فرهنگی و ایجاد کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی و اطلاع‌رسانی و آموزش 100 نفر برای ارایه خدمت به میهمانان خارجی و داخلی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
اردکانی، مدیر پارلمانی هم در پاسخ به سؤالی درخصوص هبه 600 میلیونی شهرداری به صدا و سیما گفت: درخواستی از شهرداری به شورا در این باره داده نشده است و درخواست مستقیم صدا و سیما از شورای شهر بوده که به این مصوبه منجر شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.