اشکان خیل نژاد کارگردان تئاتر از جلوی دوربین بردن اولین تجربه خود در حوزه فیلم کوتاه با نام «آپاراتوس» در فروردین ۹۵ خبر داد.

«آپاراتوس» به زودی جلوی دوربین می‌رود/ فیلم کوتاهی درباره سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، اشکان خیل نژاد کارگردان تئاتر که قصد دارد فیلم کوتاه خود را با نام «آپاراتوس» جلوی دوربین ببرد به خبرنگار مهر گفت: فیلم کوتاه «آپاراتوس» را از ۱۷ تا ۲۵ فررودین ماه در تهران و با حضور ۱۹ بازیگر جلوی دوربین می برم و در حال حاضر مشغول تمرین این اثر در کارگاه دکور تالار حافظ هستیم.

وی درباره «آپاراتوس» توضیح داد: سعی دارم در اين فيلم كوتاه كه درباره سينما است قصه نگويم و بيشتر خود سينما را تجربه كنم. سينما اساسا ماهيت ایدئولوژیک دارد چرا كه مکانیسم نمایش فيلم و موقعیت محوری تماشاگر هم یک موقعیت ایدئولوژیک است و این مساله در نهاد و ماهیت سینما وجود دارد.

كارگردان نمايش «پچ پچه های پشت خط نبرد» ادامه داد: طبق این ماهیت ایدئولوژیک، تماشاگر تصور می کند که آن چه می بیند کاملا واقعی است و تکنولوژی سينما ماهیت خودش را مدام پنهان می کند، یعنی تماشاگر فراموش می کند در سینما است و چیزی که می بیند واقعیت نیست. فيلم «آپاراتوس» درست در اين نقطه  قرار می گيرد و مخاطب خود را با بازی میان امر واقع و خیال به چالش می كشد.

کارگردان نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» بیان کرد: «آپاراتوس» ۱۹ شخصيت دارد كه بازيگرانش همگی تجربه بازی و آفرينش در حوزه تئاتر را دارند و فيلمنامه براساس شناختی كه از تك تك شان داشتم نوشته شده است. بازيگران اين پروژه علاوه بر اينكه در نقش خود ظاهر می شوند در نقش اعضای يك گروه فيلمبرداری كه در استوديوی كروماكی مشغول فيلمبرداری هستند نيز ظاهر می شوند.

خیل نژاد در پایان گفت: موقعيت این فیلم کوتاه در ابتدا قرار بود تبدیل به یک اثر نمایشی شود، اما به این نتیجه رسیدم که ساخت چنین موقعيتی با مدیوم تئاتر نمی تواند به طور كامل محقق شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را به صورت یک فيلمنامه جلوی دوربین ببرم. تلاش ما اين است كه نخستين گام مان برای ملاقات مخاطب، جشنواره مستقل نهال باشد.

از جمله بازيگران این پروژه می توان به حميد رحيمی، باسط رضايی، اميررضا رنجبران، امير اخوين، الهه شه پرست، محمدهادی عطايی، يوسف باپيری، محمد منعم، ميثم نوروزی مقدم، آرمان حبيب پور كوچكی، سينا بالاهنگ، محمد طباخيان، اميد محمدزاده، بهزاد پارسايی، مصطفی لطيفی خواه، اميرسپهر تقی لو، قاسم غضنفری، اِروين گالستيان و محيا بياتانی اشاره کرد.

نويسنده و كارگردان: اشكان خيل نژاد، مشاور: سينا بالاهنگ، فیلمبردار: محمد رسولی، تدوین: محمد نجاریان، طراحی صحنه و لباس: شیما میرحميدی، جلوه های ويژه بصری: فراز اسكندری، موسيقی و صداگذاری: بامداد افشار، دستيار اول و برنامه ريز: شروين ديدنده، منشی صحنه: شيما مرادی، ساخت ماكت فيلم: ميثم رجبعلی و علی اميری، گروه كارگردانی: امير اخوان و فرهاد سليمی، مديرتوليد: هادی شيخ الاسلامی و تهیه کننده مهرداد بهاالدینی از دیگر عوامل این فیلم کوتاه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.