۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 362329

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در خاک عراق را افزایش دهد.

آمریکا به دنبال حضور دوباره در عراق

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی توانسته‌اند وزیر دارایی گروه تروریستی داعش را به قتل برسانند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تأکید کرد: ما به‌طور سیستماتیک در حال نابود کردن داعش هستیم.

ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت: توصیه‌هایی برای افزایش حمایت آمریکا از جنگ زمینی ارتش عراق علیه تروریست‌های داعش مطرح شده و این راهکارها به‌زودی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در میان گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وزیر دفاع و من هر دو بر این باوریم که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق طی هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت ولی تصمیم در این خصوص هنوز نهایی نشده است.

وی هیچ اشاره‌ای به تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است به عراق اعزام شوند، نکرده است.

اظهارات دانفورد در شرایطی است که اشتون کارتر نیز تأکید کرده است که تعدادی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش از جمله مسئول مالی این گروه تکفیری طی هفته جاری کشته شده‌اند. به‌گفته یک مقام آمریکایی، در پی یورش آمریکا در خاک سوریه تعدادی از سرکردگان اصلی داعش از جمله وزیر دارایی این گروه کشته شده‌اند. وی به نامهای مختلفی شهرت داشته است از جمله عبدالرحمن مصطفی محمد، حاجی ایمان، حاجی ایمن.

این مقام آمریکایی گفت در یک عملیات جداگانه نیز در حمله هوایی آمریکا در موصل یکی دیگر از رهبران اصلی داعش کشته شده است. البته کارتر اشاره‌ای به جزییات این حمله نکرده است.

داعش طی هفته‌های گذشته بخشهای وسیعی از سرزمین‌های اشغال شده در عراق و سوریه را از دست داده است. دانفورد گفت: طی هفته‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی علیه داعش حاصل شده است و حملات هوایی ائتلاف و نیروهای زمینی عراق توانسته است رهبران و ساختارهای مالی و کنترلی داعش را نابود کند.

کارتر گفت: رهبر داعش که در این حمله کشته شده یک تروریست مشهور بوده که در توطئه‌های تروریستی داعش در عراق و سوریه دست داشته است.

البته کارتر به این مسئله اشاره کرده است که هیچ اطلاعی از ارتباط بین وی و حملات تروریستی بروکسل ندارد.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش متشکل از 60 کشور جهان، از سپتامبر 2014 میلادی حملات هوایی علیه مواضع داعش را در خاک سوریه آغاز کرده‌اند. این حملات بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.