مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار دام سنگین در استان لرستان از ابتدای سال ۹۴ تاکنون برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

  ۱۰۰ هزار دام سنگین در استان لرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم توکلی در گفت‌وگو با  تسنیم ، اظهار داشت: از ابتدای سال 94 کار واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 100 هزار رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است افزود: اکنون تمام دام‌های سنگین استان لرستان علیه این بیماری واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به دونیم میلیون رأس دام سبک در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است عنوان کرد: با توجه به سیاست سازمان، هیچ سالی همه دام‌های سبک در هر استانی علیه این بیماری واکسینه نشده  اما با این‌ وجود اکنون در استان لرستان در این زمینه بیش از دو برابر و نیم سال‌های گذشته کار واکسیناسیون انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی، سعی کردیم پوشش را بالا ببریم ولی چون واکسن در همین حد بود بیش از این نتوانستیم کارکنیم.

توکلی تعداد دام‌های سبک استان را حدود سه و نیم میلیون و دام‌های سنگین را بین 110 تا 130 هزار برشمرد و گفت: در طول سال دام‌های سنگین سه مرتبه و دام‌های سبک یک مرحله علیه بیماری واکسینه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بیماری آبله و PPR در دام‌های استان، با توجه به اقداماتی که در سال 94 انجام شد اکنون وضعیت بسیار خوب است.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با بیان اینکه بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین استان کاملاً کنترل‌شده است گفت: این بیماری در دام‌های سبک نیز به میزان زیادی کنترل‌شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی در دام‌های جوان و غیر بالغ بیشتر بروز پیدا می‌کند دامپزشکی استان لرستان آمادگی دارد تا دام‌های غیر بالغ و جوانی که در برابر این بیماری حساس هستند تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.