قدس آنلاین: رئيس ستاد انتخابات كشور اظهارکرد: دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي دور دوم در ۵۶ حوزه انتخابيه در روز ۱۰ ارديبهشت برگزار انجام خواهد شد.

دور دوم انتخابات ۱۰ ارديبهشت ماه برگزار مي شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد حسين مقيمي در نشست خبري با تعدادي ا ز اصحاب  ر سانه استان اصفهان اظهارداشت: در سال گذشته دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در ۳۱ استان و ۲۰۷ حوزه انتخابيه برگزار شد .

وي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان تا قبل از نوروز نظر خود را در مورد ۲۰۲ حوزه اعلام نمود، افزود:  انتخابات در ۲۰۱ حوزه به طور كامل تأييد شد و فقط شوراي نگهبان در حوزه اصفهان انتخابات نفر سوم را باطل اعلام كرد.

مقيمي اضافه كرد: تاييد انتخابات پنج حوزه نيز باقي‌مانده كه  به لحاظ شكاياتي كه وجود داشته، و بازرسان شوراي نگهبان، بازرسي‌هاي خود را از اين حوزه‌ها انجام داده و گزارشات را ارسال نموده اندو در انتظار اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان هستيم.

وي با اشاره به اينكه دور دوم انتخابات مجلس در روز ۱۰ ارديبهشت انجام خواهد شد،  افزود: انتخابات دور دوم در ۵۶ حوزه انتخابيه از ساعت ۸  صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

محمد حسين مقيمي افزود: انتخابات در دور دوم در ۲۱ استان و براي انتخاب ۶۹ منتخب برگزار مي شود و در اين مرحله ۱۳۸ نفر با هم رقابت مي كنند.

رئيس ستاد انتخابات كشور به ابطال انتخابات نفر سوم حوزه انتخابيه اصفهان  اشاره كرد وگفت: طبق قانون اين داوطلب مي‌تواند به شوراي نگهبان مراجعه و علت ابطال را سؤال كند و شوراي نگهبان نيز طبق قانون بايد پاسخگوي اين داوطلب باشد.

مقيمي ضمن بيان اين مطلب كه: اين منتخب در نامه‌اي به شوراي نگهبان و رئيس‌جمهور مواردي را متذكر شده است، افزود: وزارت كشور نيز  بااستناد به تبصره ۳ ماده ۵۲ نظر خود را به شوراي نگهبان اعلام نموده است.

رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به اينكه در ۲۰۱ حوزه نظر شوراي نگهبان و هيأت اجرايي انتخابات يكسان بوده است، تصريح كرد: تنها در يك حوزه نظر هيأت اجرايي وشوراي نگهبان متفاوت بوده است.

وي با بيان اينكه تاكنون تعامل بسيار خوبي با شوراي نگهبان وجود داشته است، افزود: با تعامل، همراهي و همكاري توانستيم انتخابات شكوهمند اسفندماه را برگزار نماييم.

مقيمي در پايان با اشاره به برگزاري دور دوم انتخابات و نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها براي حضور مردم در ۱۰ ارديبهشت فعالانه وارد شوند تا مردم با علاقه‌مندي بيشتر در انتخابات شركت كنند،زيرا مطبوعات نيز نقش مهمي در آماده‌كردن فضاي شور و نشاط انتخاباتي دارند، و از طرفي در اين دور از انتخابات  تكليف حدود ۲۴ درصد كرسي‌هاي مجلس  كه حائز اهميت ويژه اي است مشخص مي‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.