رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ترکیه در موضع خود مبنی بر انتقال مستقیم کالا و کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه انعطاف نشان داده و ظاهرا با بازرسی آن توسط اسرائیل موافقت کرده است.

عقب‌نشینی ترکیه از برخی شروط خود در عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که آنکارا در مذاکرات اخیر خود با طرف اسرائیلی با این امر موافقت کرده است که کمک‌های ترکیه از بندر اسرائیلی اشدود عبور کرده و از آنجا به نوار غزه انتقال یابد.
یکی از اختلافات میان ترکیه و اسرائیل پیرامون غزه، بازرسی کالاهای ترکیه‌ای قبل از ورودشان به نوار غزه بوده است که رژیم صهیونیستی بر آن پافشاری می‌کند.
شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: ترکیه می‌داند در انزوا قرار دارد و بسیار در مساله گاز تحت فشار است.
وزارت خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که دو گروه مذاکره کننده از ترکیه و اسرائیل به پیشرفت خوبی در مسیر رسیدن به توافقی برای ازسرگیری روابط میان دو طرف دست یافته‌اند.
روابط میان رژیم صهیونیستی و ترکیه از زمان حمله نیروهای این رژیم به کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی در نزدیکی سواحل غزه در سال 2010 متنشج شد. این کشتی قصد شکستن محاصره اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی بر نوار غزه را داشت و در جریان آن، 10 شهروند ترکیه‌ای کشته شدند.
یکی از مسائل مورد اختلاف و حل نشده برای عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مساله لغو محاصره غزه است که ترکیه خواهان آن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.