به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عبادیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری نخستین کارگاه و همایش کشوری "اهدای عضو" خبر داد و گفت: باید نسبت به فرهنگ‌سازی در بین مردم برای اهدای عضو افراد دچار مرگ مغزی، اقدام شود.

اهداء عضو بین مردم نیاز به فرهنگ سازی دارد 

وی افزود:کارگاه و همایش "اهدای عضو" به مدت یک هفته از چهارشنبه، 25 فروردین‌ماه در همدان برگزار خواهد شد.
دکتر عبادیان، با اشاره به حضور مدرسان بین‌المللی و کشوری در این کارگاه، خاطرنشان کرد: اهدای عضو، حلقه مفقوده‎ خدمات درمانی استان به‌شمار می‌آید که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، باید نسبت به فرهنگ‌سازی در بین مردم برای اهدای عضو افراد دچار مرگ مغزی، اقدام شود.
عبادیان تصریح کرد: زمانی که تشخیص دهیم فردی به زندگی بازنمی‌گردد بهتر است اعضای او را به افراد دردمند که مشکل کبد، لوزالمعده، پیوند کلیه و ... دارند، اهدا کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حال حاضر، همدان جایگاه خوبی در پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی دارد که هنوز در شأن استان نیست؛ البته استان در سال‌های گذشته جایگاه خوبی در کشور نداشت و اعضای بیماران مغزی براحتی به زیر خاک می‌رفت.
وی، فرهنگسازی‎های انجام شده در استان را باعث تغییر نگرش در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: مقامات ارشد استان و ائمه جمعه نیز به خوبی از این کار حمایت کردند و با طرح این موضوع در شورای اداری استان، بیشتر مدیران استان داوطلب دریافت کارت اهدای عضو شدند.
عبادیان با ابراز امیدواری از برگزاری همایش و نتایج حاصل از آن تاکید کرد: کارگاه کشوری «اهدای عضو» در روز دوشنبه، 30 فروردین‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.