نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رزمایش امنیت درجنوب شرق كشور مرهون وحدت بین همه اقوام در این استان است كه یك برداشت صحیح اسلامی قلمداد می شود.

رزمایش امنیت مرهون وحدت بین همه اقوام در سیستان و بلوچستان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در تجمع وحدت و امنیت به مناسبت پایان رزمایش پیامبر اعظم(ص) در زاهدان افزود: هم اینك دو تعریف از امنیت وجود دارد كه یكی امنیت از نگاه ایران است كه یك تعریف اسلامی و براساس اعتقاد و باور دینی بوده و تعریف دیگر آن امنیتی كه بر اساس حضور آمریكا در منطقه بیان می شود.
عضو خبرگان رهبری گفت: برخی كشورهای عربی معتقدند كه برای برقراری موازنه قدرت با ایران اسلامی باید نیروهای آمریكایی در منطقه حضور داشته باشند و به آنها پایگاه و امكانات بدهند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: آمریكا از این طریق می تواند سلاح خود را فروخته و فضای منطقه را رصد كند و همچنین می تواند عنصر امنیتی صهیونیست را در منطقه حفظ كند در حالی كه ایران اسلامی امنیت را به معنی دین انجام می دهد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و كرمان با اشاره به منطقه آزاد سیستان گفت: منطقه آزاد سیستان طرح جدیدی نیست بلكه مكمل منطقه آزاد چابهار است پس نباید در مجلس شورای اسلامی سایر منطقه با آن جمع بسته شوند كه در نهایت منجر به رد آن شود.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: درخواست بیش از هزار خانواده شهید سیستان وبلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس شورای اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان كرد: گرچه از سیستان وبلوچستان به دلیل ظرفیتهای آن به هندوستان كوچك یاد شده ولی از موقعیت مناسب آن به اندازه كافی استفاده نشده است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینكه ایران اسلامی سهم كمی درصنعت توریست دارد گفت: توجه به سواحل مكران و چابهار می تواند صنعت توریست را توسعه چشمگیری دهد.
نخستین مرحله این رزمایش در جالق از توابع شهرستان سراوان با حضور سردار علی شادمانی معاون عملیات ستاد كل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده كل سپاه و سردار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه آغاز و مرحله بعدی آن دیروز در 40 كیلومتری مسیر ارتباطی زاهدان - میرجاوه در شهرستان زاهدان برگزار شد.
اختتامیه این رزمایش نیز امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری همایش چهار هزار نفری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و نیروهای نظامی در مصلای زاهدان در حال انجام است.
این رزمایش در سه مرحله با حضور نیروی زمینی سپاه چهار استان سیستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی برگزار شد.
حوزه استحفاظی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منطقه جنوب شرق كشور مستقر در سیستان و بلوچستان شامل مناطق مختلف این استان، بخشی از استان كرمان از جمله بم، جیرفت، كهنوج، قلعه گنج، نرماشیر و فهرج و بخشی از استان هرمزگان و همچنین جنوب خراسان جنوبی در محدوده شهرستان نهبندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.