خبرگزاری آناتولی ترکیه پیش‌نویسی از بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول منتشر کرده که بر اساس آن کشورهای عضو از حل سیاسی بحران سوریه بر اساس نشست ژنو ۱ حمایت کرده‌اند.

راهکار اوضاع سوریه و خروج نیروهای نظامی از قره باغ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پیشنویس بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول خواستار برگزاری نشستی به منظور ایجاد ساز و کار حمایت از مردم فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین آنها از جمله قدس شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه متنی منتشر کرده و اعلام کرده که پیشنوس بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی است.

بر اساس این متن نشست استانبول از حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس خروجی نشست ژنو1 حمایت می‌کند تا تغییری سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و با رهبری مردم سوریه ایجاد شود.

این بیانیه همچنین از برگزاری نشست جهانی حقوق بشری در ماه می در استانبول استقبال کرده و از همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دعوت کرده در این نشست حضور پیدا کنند.

پیشنویس بیانیه پایانی نشست استانبول از دولت میانمار خواسته از حقوق مسلمانان این کشور حمایت کند و اجازه دهد کمک‌های بشر دوستانه به محل سکونت آنها ارسال شود و زمینه را برای آشتی کامل فراهم کند.

این سازمان از همه کشورهای عضو خواسته از کشورهای میزبان آوارگان سوری حمایت کنند و از  ارمنستان خواسته فورا نیروهای خود را از قره‌باغ آذربایجان خارج کند؛ ترکیه و الجزائر نیز خواستار عدم دخالت در امور داخلی لیبی شده‌اند.

پیش از این رسانه‌های نزدیک به دولت عربستان مدعی شده بودند محکومیت ماجرای سفارت عربستان در تهران و تروریستی خواندن حزب الله از جمله مواردی است که ریاض و همپیمانانش تلاش می‌کنند در بیانیه پایانی نشست استانبول بگنجانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترك IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حمايت از فلسطين رد گم كني عربستان و تركيه براي جمايت از تروريستهاست