قدس آنلاین/ صبا کریمی : لوریس چکناواریان در حاشیه برپایی نشست خبری پیرامون نمایشگاه نقاشی‌هایش به علاقه خود برای بازی در فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت: عاشق سینما هستم و خیلی دوست دارم به زودی در یک فیلم سینمایی هم بازی کنم.

 برای بازی در فیلم سینمایی آماده‌ام

نشست خبـری نمایشگاه نقاشی «موسیقی روی بوم» اثر لوریس چکناوریان موسیقی دان و آهنگساز روز گذشته در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
چکناواریان در ابتدای این نشست با اشاره به نمایشگاه‌هایی که تاکنون برگزار کرده، عنوان کرد: این سومین نمایشگاه نقاشی من است و پیش از این سال‌ها قبل من اولین نمایشگاه نقاشی خود را در گالری شیرین و نمایشگاه دوم را در لس‌آنجلس برپا کردم که خوشبختانه با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه شد و خیلی‌ها مرا تشویق کردند که نمایشگاه دیگری برگزار کنم و این بار هم به همت و پشتیبانی خانه هنرمندان این اتفاق افتاد.
وی در ادامه افزود: به نظرم همه شاخه‌های هنری از یک خانواده هستند و من آنها را جدا از هم نمی‌بینم. من از سال‌های کودکی نقاشی کردن را دوست داشتم و هربار که به موزه‌های مختلفی در اروپا می‌رفتم کارت پستال‌ها و نقاشی‌های زیادی را با خودم به ایران می‌آوردم و در خانه‌ام نگهداری می‌کردم. از این روی برایم همیشه سؤال بود که چطور می‌شود موسیقی را به نقاشی تبدیل کرد و این ارکستراسیون همواره برایم جذاب بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم ۵۰ عدد از تابلوهایم را به نمایش درآورم.

 تصویر جدید از موسیقی
چکناواریان تاکید کرد: کار اصلی من نقاشی کردن نیست اما همیشه به آن علاقمند بودم و به همین خاطر بیش از ۱۰۰ تابلو نقاشی کردم که همه را در منزلم نگهداری می‌کنم. با برپایی این نمایشگاه هم قصد دارم تصویر جدیدی از موسیقی نشان دهم و حتم دارم بیننده با دیدن این تابلوها می‌تواند در ذهن خود موسیقی بشنود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: غیر از فعالیت در موسیقی من اهل نوشتن داستان هم هستم و پاییز امسال مجموعه داستان‌های کوتاه من که مشتمل بر 100 داستان کوتاه است به چاپ می‌رسد.
چکناواریان به جزئیات نمایشگاه نقاشی «موسیقی روی بوم» اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ اثر از مجموعه کارهایم در ابعاد مختلف یک متر در یک و نیم متر به نمایش در می‌آید، همچنین صفحه‌ها و پوسترهایی که برای کنسرت‌هایم طراحی کرده بودم به علاوه کاور سی‌دی‌ها هم در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید. در این تابلوها هم از نت‌های موسیقی برای نشان دادن منظورم استفاده کردم و تکنیکم هم رنگ و روغن آکرولیک است و هیچ کدام از نقاشی‌های من فروشی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.