قدس آنلاین - لرستان: در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان با حضور معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و ریس ستاد انتخابات کشور از سند چشم انداز لرستان رونمایی شد.

رونمایی از  سند چشم انداز لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سند چشم اندار  برای استان تهیه کردیم و به دلیل برش های وزارت خانه ها کمتر از ۲۰ روز دیگر به طور کامل آماده  ارائه خواهد شد.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: با رونمایی از حدود ۸۰ درصدِ  سند چشم انداز باید شاهد خروجی آن در پایان خرداد ۹۶ باشیم.

وی با اشاره به اینکه تکلیف 226 پروژه در این سند مشخص شده است، افزود: میانگین این پروژه ها ۳۳ درصد است که در خرداد ۹۶ باید به ۱۰۰ درصد برسد.

استاندار لرستان بیان کرد:  از این تعدا ۲۰۹ پروژه تا  پایان  خرداد ۹۶ به اتمام می رسد که  ۱۷ پروژه باقی مانده  به دلیل زمان بر بودن برای آنها درصد پیشرفت فیزیکی مشخص شده است.

بازوند تصریح کرد برای سد تاج امیر و سد مخملکوه رسیدن به ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی، پتروشیمی کوهدشت و لاستیک سازی خرم آباد و آزادراه خرم آباد اراک ۳۰ درصد و برای مجتمع فولاد ازنا رسیدن به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعریف شده است.

بازوند خاطر نشان کرد: برای اتمام این پروژه ها و پایان این سند سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول لازم است، که از این بین سهم بانک ها دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان است که ۲۶ بانک متعهد به پرداخت آن شده اند.

استاندار لرستان عنوان نمود: از بودجه های استانی۷۲ میلیارد تومان  برای  ۲۲۶ برای پروژه باید اختصاص داده شده است، از منابع داخلی ۳۳۰ میلیارد تومان، منابع بودجه ۷۰۰ میلیارد تومان، ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیاردی باید هزینه این پروژه ها شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.