گروهی از هنرمندان پاکستانی در اقدامی جالب نسبت به کشتار کودکان پاکستانی توسط پهپادهای بمب‌افکن آمریکایی اعتراض کردند.

اعتراض به بمباران پهپادهای آمریکایی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، گروهی از هنرمندان پاکستانی با چاپ تصویری بسیار بزرگ از یک کودک قربانی بمباران پهپادهای آمریکایی و پهن کردن بنر بزرگ آن در محوطه یک مزرعه در روستای محل سکونت این کودک، به جنایت‌های آمریکایی‌ها در این کشور اعتراض کردند.

آن‌ها به وسیله یک هلی‌کم -helicam- تصویری از بالا از این بنر تهیه کرده و برای رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. آن ها این زاویه برای گرفتن عکس را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که هم زاویه تصاویر ارسالی دوربین‌های پهپادها برای خلبان‌ها و نظامیان آمریکایی است. این اقدام می‌تواند پاسخ خوبی برای توجیه «کشتار جانبی» باشد و آن‌ها هنرمندانه به ایشان فهمانده‌اند که در این منطقه مردم بی‌گناه زندگی می‌کنند مردمانی از جنس کودکی که با پهپادهایتان او را کشتید. این را از همین زاویه به تماشا بنشینید.

چندین سال است از حضور مستقیم و فراگیر آمریکا در کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان می‌گذرد و بعد از پایه‌گذاری زیرساخت‌های لازم، اکنون این کشور به وسیله جنگ‌افزارهای نوین در این منطقه حضور دارد. پهپادهای بدون سرنشین آمریکایی در کنار اینکه جنگ‌افزاری برای جاسوسی هستند، سلاحی برای مواجه با تروریست‌ها معرفی شده‌اند. اما نه تنها طبق آمار منتشر شده در فضای غیررسمی، بلکه گزارش سایت‌های رسمی حکایت از کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شامل زنان و کودکان در جریان حملات این پهپادها دارد.

روند رو به افزایش کشته شدن مردم بی گناه با اعتراض جدی مردم دنیا مواجه بوده است. دیک چنی، چند سال پیش از عبارت «کشتار جانبی» برای توجیه این جنایات بهره برد. او در تفسیر این عبارت گفته بود در زمان مواجهه با تروریست‌ها خواه ناخواه مردمی هم کشته می‌شوند و این مسأله ناگزیر است. این جمله او با اعتراضات زیادی مواجه شد.

پیش از این «رابرت گرین‌والد» مستندساز آمریکایی در مستندی با عنوان «جنگ پهپادها» نسبت به این جنس حضور و جنگ‌افروزی دولتمردان آمریکایی اعتراض کرده بود. او در مستند خود به روایت زندگی خانواده‌ای از مردم عادی پاکستان پرداخته بود که شماری از آن‌ها در جریان این حملات کشته شده و ساختار خانواده با چالش مواجه شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.