۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 370585

طی پنج روز گذشته بیش از ۶۰۰ زمین لرزه کم و بیش شدید جزیره کیوشو در ژاپن را لرزاند.

وقوع بیش از ۶۰۰ زلزله طی پنج روز در ژاپن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ مجموعه ای از زمین لرزه ها از روز پنجشنبه بخش مرکزی جزیره کیوشو ژاپن را لرزاند. شدیدترین زمین لرزه با مقیاس 3/7 ریشتر با 9 درجه گزارش شده است.

این زمین لرزه ها به طور مستقیم یا به دلیل رانش زمین اتفاق افتاد و سبب خسارت های سنگین به منازل مسکونی و زیر ساخت هایی مانند جاده ها، پل ها و خطوط آهن شده است.

بر اساس آخرن گزارش، 44 نفر در این مدت کشته و بیش از 1000 نفر مجروح شده اند. به دلیل وقوع زمین لرزهای خفیف تر، مقامات محلی از مردم خواستند تا همچنان نکات ایمنی و احتیاط های لازم را رعایت کنند.

شدیدترین زمین لرزه ها در استان های کوماموتو و اوایتا روی داد. در حال حاضر حدود 125 هزار نفر از استان کوماموتو و بیش از 3500 نفر از استان اوایتا در پناهگاه های آماده شد توسط شهرداری، پارکینگ ها و مدارس مستقر شده اند.

ژاپن یکی از زلزله خیزترین مناطق دنیاست. در ماه مارس سال 2011، زمین لرزه ای به برزگی 9 ریشتر در دریا روی داد و سونامی عظیمی با موج هایی به ارتفاع 30 متر را به وجود آورد. در این حادثه نیروگاه هسته ای فوکوشیما بر اثر نشت عظیم مواد رادیاکتیو دچار حادثه ای عظیم شد و 18079 نفر جان باختند. ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.