قدس آنلاین: کوروش صبوریان، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ایجاد پایگاه‌های بازی‌های بومی و محلی را از تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت و استاندار خراسان رضوی برشمرد و افزود: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های بومی و محلی شرق کشور در شهرستان قوچان احداث می‌شود.

 بزرگ‌ترین مجموعه ورزش‌های بومی و محلی شرق کشور

وی افزود‌: در این راستا طرح لازم با بهره گیری از نظرات فدراسیون بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های روستایی تهیه و آماده اجراست.
صبوریان از قوچان به عنوان خاستگاه کشتی با چوخه در کشور یاد کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه درخور شأن این شهرستان کار نشده است و قوچان در زمینه کشتی با چوخه به عنوان یکی از بازی‌های بومی و محلی ظرفیت‌‌های بسیار بالایی از گذشته دارد.
هادی شوشتری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در صورتی که بخواهیم عقب‌ماندگی‌های شهرستان را جبران کنیم، نیازمند داشتن برنامه‌ای جامع و کامل هستیم و ضرورت دارد به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در یک بازه زمانی مشخص به جایگاه واقعی برسیم .
هادی رجائی‌نیا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قوچان نیز ظرفیت بالا در کشتی با چوخه و برگزاری مسابقات متعدد در مناطق گوناگون شهرستان را فاقد حلقه اتصال بین مناطق دانست و افزود: این حلقه اتصال می‌تواند داشتن یک روز خاص برای برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در سطح ملی در این شهرستان باشد .وی ادامه داد‌: در سال گذشته که مسابقات سراسری کشتی با چوخه کشور با حضور 23 استان در قوچان برگزار شد، ظرفیت‌های این شهرستان را بیش از پیش نمایان ساخت.
رجائی نیا یکی از کمبود‌های شهرستان را نداشتن گود بزرگ کشتی با چوخه در سطح ملی و حتی بین‌المللی خواند و افزود: در حال حاضر با تأمین فضای مناسب توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قوچان، شرایط لازم جهت احداث آن فراهم شده و شهرستان آمادگی هرگونه همکاری در این راستا را دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.