دبیرعلمی هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی ازآگاهی کم پزشکان و خانواده ها از بیماری ها نقص ایمنی خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۰۰ بیماری نقص ایمنی درجهان شناسایی شده است.

حدود ۳۰۰ بیماری نقص ایمنی در جهان شناخته شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرنگاراجتماعی ایرنا، دکترنیما رضایی روز سه شنبه درنشست خبری هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی، اظهارکرد:هدف این کنگره که با حضور متخصصان ایرانی و بین المللی برگزار می شود، تشخیص، درمان و ارائه آگاهی به متخصصان و افراد جامعه است.
وی افزود: هشت سال پیش تنها 150 بیماری نقص ایمنی شناخته شده بود ولی اکنون تعداد این بیماری ها به حدود 300 بیماری می رسد.
رضایی با تاکید بر این که اگر خانواده ها آگاهی کافی داشته باشند از بسیاری از مشکلات جدی جلوگیری می شود، گفت: اگرخانواده ای با عفونت های شدید و مکرر نوزادش مواجه شود، باید به بیماری های نقص ایمنی شک کند.
وی درادامه افزود: واکنش های زیاد پس از تزریق واکسن ها یکی دیگر از نشانه های بیماری نقص ایمنی است.
وی گفت: مثلا اگر پس از واکسن فلج اطفال کودک دچار لنگیدن پا شود، ممکن است از بیماری نقص ایمنی رنج ببرد که باید خانواده آن حساس باشند.
وی تصریح کرد: بهترین متخصصان برای این بیماری ها پزشکان ایمونولوژی بالینی و متخصصان عفونی هستند.
این پزشک متخصص، آلرژی را نوعی بیماری نقص ایمنی دانست و گفت: نقص ایمنی یک بیماری نقص در دستگاه دفاعی بدن است و این بیماری به دو دسته اولیه (ژنتیکی) و ثانویه (ناشی از بیماری های ایدز، سرطان، برداشتن طحال و سوء تغذیه) تقسیم بندی می شوند.
هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی چهارم و پنجم اردیبهشت ماه با حضور متخصصانی از کشورهای سوئد، آمریکا، ژاپن، ایتالیا در تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.