نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه وارد مسکو شده است تا درباره تقویت همکاری های نظامی بیشتر بین اسرائیل و روسیه با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کند.

رایزنی نتانیاهو و پوتین درباره همکاری نزدیکتر نظامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه گفت که وارد مسکو شده است تا درباره همکاری نزدیکتر نظامی و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه بین روسیه و اسرائیل، مذاکره کند.

سفر نتانیاهو به مسکو در شرایطی است که روسیه عملیات نظامی را در حمایت از دولت بشار اسد در سوریه از سال گذشته آغاز کرده است.

نتانیاهو در آغاز دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: بلندی های جولان برای اسرائیل، "خط قرمز " است و این خط قرمز باید بخشی از عملیات نظامی روسیه باشد.

وی در ادامه افزود: ما هر کاری را انجام می دهیم تا از باز شدن یک جبهه جدید تروریستی علیه خودمان در بلندی های جولان جلوگیری کنیم.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به مناسبت نخستین سالروز تشکیل کابینه خود، جلسه هفتگی کابینه را در بلندی های اشغالی جولان برگزار کرد و این نخستین بار بود که جلسه کابینه این رژیم در این منطقه اشغالی برگزار می شد.

نتانیاهو در این نشست بر موضع رژیم صهیونیستی در خصوص ادامه اشغال بلندی های جولان تاکید کرد و گفت: هرگز از جولان عقب نشینی نخواهیم کرد بلکه شهرک سازی، صنایع و کشاورزی را از طریق اتخاذ تصمیماتی، تقویت خواهیم کرد.

در ابتدای جلسه، نتانیاهو تاکید کرد که جولان تا ابد در دست رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل خطوط قرمز روشن و آشکاری نسبت به امنیت خود دارد. اول از همه، ما هر کاری را انجام می دهیم تا از ارسال تسلیحات پیشرفته نظامی از سوریه و ایران برای حزب الله جلوگیری کنیم.

وی افزود: دوم، ما هر کاری را انجام می دهیم تا از تشکیل جبهه جدید تروریستی در بلندی های جولان جلوگیری کنیم.

اسرائیل در جریان جنگ 1967 بخشی از جولان را اشغال و سپس در سال 1981 انضمام آن را به خاک خود اعلام کرد، ولی این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.