۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 372018

زکیه و ودیعه زکزاکی، برادرزاده‌ها و دختر خوانده‌های شیخ ابراهیم زکزاکی از آخرین وضعیت رهبر شیعیان نیجریه گفتند و اینکه وی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

آخرین وضعیت رهبر شیعیان نیجریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایکنا، زکیه و بدیعه زکزاکی، دختر خوانده‌ها و برادرزاده‌های شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، در مورد آخرین وضعیت این روحانی شیعه که زندانی است، شخصیت وی، فعالیت‌های قرآنی، وضعیت مسلمانان نیجریه و ... صحبت کردند.
ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و روحانی شیعیان این کشور در سال ۱۹۵۳ چشم به جهان گشود. وی دانش آموخته رشته اقتصاد است و چندین بار در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی به زندان افتاد.
سه پسرش در راهپیمایی روز قدس سال ۲۰۱۴ بدست پلیس نیجریه شهید شدند. وی فعالیت‌های خود را از دهه ۱۹۸۰ تاکنون آغاز کرده و در این مدت بین ۸ تا ۱۲ میلیون نیجریه ای توسط وی شیعه شده اند و این امر باعث حملات شدید برخی گروه‌های اسلامی افراطی به وی شده است. وی همچنین عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.
گروه تروریستی بوکوحرام تحت حمایت وهابیون عربستان در ادامه عملیات ضد شیعی خود دست به انواع جنایات علیه شیعیان نیجریه زدند که از آن جمله می توان به طرح گروه تروریستی بوکوحرام برای ربودن زنان شیعه در این کشور اشاره کرد که رهبر شهید جنبش اسلامی نیجریه در مراسم جشن عید سعید غدیر خم سال ۹۴، به افشای توطئه گروه بوکوحرام نسبت به ربوده شدن زنان و دختران مدرسه چیبوک توسط عناصر این گروه تکفیری هشدار داد.
از همین رو در روز ۲۱ آذر ۱۳۹۴ مصادف با ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ ، بر اثر حمله ارتش نیجریه به شیعیان ، سه پسر وی به شهادت رسیدند و همسر و خودش زخمی و دستگیر شد . در جریان این حمله، چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه از جمله شیخ محمد توری، معاون شیخ زکزاکی و دکتر مصطفی سعید، مدیر رسانه‌ای، ابراهیم عثمانة سخنگوی نهضت و جمای گلیما، رهبر ارشد بانوان نهضت اسلامی نیجریه شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.