رئیس‌جمهور سابق گفت: بدون تردید با بسط آزادی و قدرت و خارج کردن آنها از انحصار یک جماعت خاص بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

راهکار احمدی‌نژاد برای حل مشکلات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف شهر تهران با احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار که برای تبریک سال نو انجام شد، احمدی‌نژاد نقش دانشگاه‌ها و اساتید را در جهت ترویج و گسترش علم، معرفت و دانش بشری بسیار مهم خواند و تاکید کرد: هر تلاش علمی در خدمت مردم، یک کار دینی است و تفکیک این دو از یکدیگر یا در مقابل هم دانستن علم و دین از بدفهمی ناشی می‌شود.

وی بالاترین کار دینی را انجام کار علمی، سازنده و مفید دانست و گفت: دین آمده است تا برای انسان‌ها فرصت کمال و سعادت حقیقی را فراهم پاورد ، بنابراین هرکار علمی که درخدمت اقتصاد، فرهنگ، امنیت و ارتقاء جامعه باشد قطعا از بهترین کارهای دینی محسوب خواهد شد.

احمدی‌نژاد از دانشگاه به عنوان معبد و عبادتگاه یاد کرد و گفت: هر کار علمی که با هدف خدمت به جامعه بشری به انجام برسد، یک کار عبادی است و عبودیت و بندگی خدا نیز عین آزادی است.

وی در بیان نقش انبیاء الهی در آزاد کردن انسان از اسارتهای فکری، تاریخی و محیطی گفت: همه عظمت خلقت انسان از نگاه آنان این است که انسان را صاحب اختیار و انتخاب می دانند و می کوشند تا انسان برای رسیدن به آزادی مطلق ، ابعاد وجودی اش بزرگ و جهانی شود.

احمدی‌نژاد آزادی حقیقی را فقط در سایه حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی ممکن دانست و گفت: جامعه رشد یافته یک جامعه آزاد است. ریشه مشکلات در آزادی و قدرتمند بودن انسان‌ها نیست بلکه در انحصار آزادی و قدرت است. بدون تردید با بسط آزادی و قدرت و خارج کردن آنها از انحصار یک جماعت خاص، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی مقابله با افزایش مطالبات به حق مردم را یک کار شیطانی توصیف کرد و گفت: همه مصلحان و پیامبران الهی آمده‌اند تا سطح مطالبات انسان را ارتقاء دهند و او را از سرگرم شدن به مسائل کوچک و سطح پایین برحذر دارند و به انسان کمک کنند تا ظرفیت وجودی خود را برای حرکت در مسیر کمال ارتقاء دهد.

احمدی‌نژاد حرکت در مسیر قدرت و آزادی بی نهایت را لازمه تجلی اسماء الهی در وجود انسان برشمرد و در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه، مکتب، نرم افزار و یک راه، همانند بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، پیامبر عظیم الشان او مظلوم واقع شده است زیرا بسیاری از کارها و رفتارها به حساب انقلاب گذاشته شده است که در واقع هیچ نسبتی با اصل انقلاب ندارد. بنابراین از اساتید دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم تا در بالاترین تراز انقلاب و از رهگذر تبیین و معرفی صحیح اندیشه و حقیقت همیشه جذاب انقلاب به نیازهای فکری بشر، پاسخی درخور بدهند.

وی خواستار پاسخ به نیازهای اندیشه‌ای با ارائه اندیشه برتر در میحط‌های علمی و دانشگاهی شد و تاکید کرد که ملت ایران ظرفیت آن را دارد که اندیشه برتر در اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی، مدیریت، روابط بین‌الملل و سایر حوزه‌های مورد نیاز بشر را ارائه کند.

وی تصریح کرد که در مباحث اندیشه همواره باید افقی بالاتر را با مشارکتی فراگیر هدف‌گذاری کرد تا هیچ پرسشی بدون پاسخ نماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    12 13
    خخخخخخخخخخ
  • محمدرضا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    26 28
    سلام آقای احمدی نژادمااز شما خیری نخواستیم ضررازما دریغ بدارید
  • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    21 18
    مشکلات فعلی نتایج کارهای ایشان است حالا خودش آمده درست کند ؟؟؟؟ آن موقع کشور را روبروی دنیا قرار داد و داشتیم وارد جنگ می شدیم با ید حل میکرد آن دوسالی که کشور را رها کرد باید حل میکرد ؟ به خدا هنوز مردمی که با کارهای ایشان زمین خورده اند از زمین بلن د نشده اند. تور ور خدا نیا
  • رحیمی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    36 31
    سلام آقای دکتر . منتظرتان هستیم .
  • عاشق بهار IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    34 23
    دوستت داریم محمود جان
  • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    15 21
    خوبه از رو نمیره خود بنده خدا به این جماعت قدرت داد تاحد ممکن آزادی را گرفت ومستبدانه عمل کرد باز خودش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فف IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    26 15
    ایشان 8 سال فرصت داشت چرا این کار رو نکرد؟
  • علیرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    14 28
    احمدی نژاد واقعا مرد است وبس .دکتر فقط تو اخرین سال دوره ایت خراب کردی به حرف اقا گوش ندادی ومملکتو خراب کردی اگر اونجوری نمیکردی ایندفعه 30میلیون رای میوردی
  • siroos IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    30 20
    تو با دولت پاکت خوب مملکت را به ویرانه تبدیل کردی
  • محمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    31 19
    هشت سال وقت داشتی ودیدیم عاقبت تفکرت را . ای کاش دولت شما این دوسال هم ادامه می یافت تا عمق فاجعه را همه می دیدند .
  • بینام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    32 11
    حرف زدنهاخیلی خوب وزیباست اما با عمل خیلی فاصله دارد. این در طول سالها نمایان است.
  • احمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    27 12
    آقا عید ۴۶ روزه تموم شده این اساتید محترم حالا یادشان افتاده بروند عید دیدنی !!!
  • احمدنظری IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    43 26
    اگرواقعامیتونی راه حلی پیشنهادبده پولهای پریده شده نفت سالهای قبل برگردانده شودتابه زخم اقتصادضعیف کشورکمک کند
  • عباس سعادت IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    47 37
    اقای احمدی نژاد بهتراست دردادگاه وجدان خویش از خود بپرسد چرا در دوران او اینقدر افنضاح اقتصادی بالا اورده وایشان کوتاهی کرده ونتوانسته جلوی انها را بگیرد؟
  • عدنان IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    34 33
    امیدوارم برگردی قهرمان.
  • saeed IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    29 35
    مثل همیشه صحبت های پراکنده و بی اساس.
  • میلاد IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    43 32
    احمدی نژاد به فکر احاد مردم و مخصوصا طبقه متوسط و ضعیف جامعه بوده در زمان او کارهای مختلف اقتصادی و زیر بنایی صورت گرفته که سابقه نداشته ما از زحمات ایشان تشکر میکنیم و منتظر حضور قدرتمند دوباره ایشان در جهت خدمت به ابادانی و شکوفایی کشور هستیم درود بر ایشان
  • عباس IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آقا شما که از احمدی نژاد و خورده شدن پول نفت 7 ماه ایران توسط زنجانی ناراحت هستید با خود بگویید این دولت که نزدیک به 3 سال از روی کار آمدنش می گذرد با پول های نفت چه کار کرده چون هیچی برای مردم نداشته؟؟؟؟
  • عادل IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    طبق متن منتشر شده کلیه صحبتهای ایشان بر پایه موازین دینی و اعتقادی صرفا جهت مظلوم نمایی و کسب اعتماد و خلاصه با هدف عوام فریبی می باشد. اما مردم فرهیخته ما تواناییها و طرز تفکر ایشان را در دوره های ریاستشان شناخته و دیگر خام حرفهای ایشان نمی شوند. حال ما مردم حداقل چیزی که برای پیشرفت ایران و ایرانی لازم میدانیم توسعه فرهنگی و اقتصادی و پرداختن به تولید و حمایت از آن است نه بازی با کلمات و سوءاستفاده از عقاید دینی. الگو قرار دادن کشورهای توسعه یافته و موفق و استفاده از سبک مدیریت آنها برای موفقیت موثر است نه دروغ و دروغ و دروغ
  • مالک IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    باسلام شما واقعاآدم های بی انصافی هستید این همه احمدی نژاد کارکرد گیرم یک یا دوتا ایراد داشت ولی الان چی مملکت شده است سرار ایراد و مصیبت . واقعا شما مردم را نمی شه شناخت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • شکارچی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 0
    احمدی نژاد به کوری چشم حسودانت زودتر بیا کهمملکت را ........کردند
  • شاهد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    تمام دارائیهایمان در دولت نهم ودهم با همت این مرد که ذره ای در مقابل استکبار سرخم نکرد توسط دولت دهم از دست دادیم وامروز هیچ عایدی نصیبمان نشدع است لذا میگوئییم احمدی نژاد برگردد تا دوباره از نو کار را شروع کنیم بخدا مرد بودی و شعارهای انقلاب را زنده کردی و دل محرومان و مستضعفان از شما شاد بود به امید امدن شما
  • مسلمان IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    ما مردمان ایران هیچ وقت با عقل منطق خود داوری نمی کنیم. همیشه آن بالا دستی ها هستند که از طرف ما تصمیم می گیرند. و قضیه جناب آقای دکتر احمدی نژاد چون می خواست دست آنها را از بیت المال کوتاه کند شروع به سرکوبش کردند و وماها هم که مثل همیشه..................بله قربان.
  • مسلمان IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 1
    قدس آنلاین محترم لطفا سلیقه ای عمل نفرمایید
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    تدبیر امیدتونو هم دیدیم!
  • ایرانی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    5 2
    فقط اینو فهمیدم که نامشم که میاد همه سران دولت میلرزند .هر چیس هم فکر میکنم نمیدونم چرا ... امید است که فرزند ملت دوباره برگردد....
  • هادی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    4 4
    اقای احمدی نژاد دیگه بسه مردم هوشیار هستند ، یه نگاهی به اطرافیان خودت بنداز، رحیمی معاون اول، کردان وزیر ، بابک زنجانی ، خاوری ، رحیم مشایی، و... با امسال این افراد میخای مملکت را آباد بکنی ، ۸ سال وقتشو داشتی دیگه بسه...
  • حیدر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 4
    احمدی نژاد...... جون مادرت میایی که چیکار کنی؟؟؟؟ بعضی از آقایون میگن تو دولت ایشون کشور آباد شد .... بله در ست میگین اگه اون زمان منم نفت رو بشکه ای میفروختم 130 دلار کشور آباد میشد....حالا بعضی ها اومدن میگن روحانی با نفت 25 دلاری کاری نمیکنه.... آقایون محترم نگه داشتن مملکت با نفت 25 دلاری کار هر کسی نیست... یا علی
  • محسن IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    خودت ودارودسته ات که بیشتردنبال قدرت بودی واکنون هم تلاش میکنی به هرقیمتی قدرت رادوباره دردست بیگیری
  • جعفر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    بیا که ناچی هستی همه از امدنت ترس دارند چرا میترسند اگر روحانی عملکردش خوب بوده دیگه چه ترسی دارید حتما رای نمیاره دیگه شما نگران چی هیتید اگر رای اورد نوش جونش اگر هم نیاورد نیاز به بیانات شما نیست دیگه
  • سعید IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    تو جیب مان را نزن، راه حل نمی خواهیم