به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ سعید گلستانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: با توجه به اصلاح قانون آئین دادرسی كیفری در بخش حبس زدائی، زندانیان می توانند مدت حبس خود را در ادارات فعالیت كنند.

زندانیان در نهادهای دولتی مشغول به كار می شوند

وی که در جریان دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه با امام جمعه همدان سخن می گفت افزود: در ماده 79 قانون آئین دادرسی مصوب شده كه ادارات می توانند از توان افراد زندانی كه نیازی به حضور آنان در زندان نیست استفاده كنند بگونه ای كه زندانی طول مدت محكومیت را در آن نهاد خدمت كند.
وی با ذكر اینكه این موضوع در جلسه ای با حضور استاندار به دیگر مدیران اجرائی اطلاع رسانی شده است گفت: البته ادارات در صورت اعلام نیاز می توانند از توان زندانیان استفاده كنند.
وی خاطرنشان کرد: می طلبد نهادها از این ظرفیت جدید قانونی برای حبس زدائی استفاده كرده تا زندانیان علاوه بر اصلاح و خود سازی ، خانواده خود را نیز مدیریت كنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان یكی از آسیبهایی كه زندانیان آزاد شده با آن درگیر هستند را بی اعتمادی جامعه به این طیف از افراد عنوان كرد و افزود: بیشتر زندانیان آزاد شده بعلت بی اعتمادی جامعه به این افراد بیكار هستند، بگونه ای كه 50 تا 60 درصد از انها بعلت تكرار جرم دوباره به زندان باز می گردند.
وی تصریح كرد: دولت باید اعتباری برای ایجاد كارگاهها و تولیدی ها در نظر بگیرد تا زندانیان آزاد شده با مشغول به كار شدن در این كارها دوباره مرتكب جرم نشوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.