۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 372936

به گزارس قدس آنلاین از همدان ؛ عباس احمدی، معاون نهضت سوادآموزی استان همدان گفت: سال گذشته ۳۴ هزار نفر از افراد بزرگسال در استان شناسایی شدند که در سامانه سناد هیچ نوع مدرک تحصیلی نداشتند.

۳۴ هزار بی‌سواد در همدان شناسایی شدند

وی با اشاره به طرح انسداد بی‌سوادی در استان همدان خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه‌ با امور عشایری استان، افراد بی‌سواد به ما معرفی می‌شوند تا بتوانیم این تعداد را زیر پوشش تحصیلی قرار دهیم.
وی گفت: از بین جمعیت عشایری بی‌‌سواد، تعدادی در مناطق جذب خواهند شد و تعدادی نیز که همراه ایل هستند توسط معلم همراه آموزش خواهند دید.
معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با تأکید بر اینکه به دنبال ریشه‎کن کردن بی‌سوادی در استان هستیم، یادآور شد: سال گذشته 34 هزار نفر از افراد بزرگسال شناسایی شدند که در سامانه سناد هیچ نوع مدرک تحصیلی نداشتند.
وی با بیان اینکه امسال درصدد هستیم 4 هزار و 500 نفر از بی‌سوادان را جذب کنیم، اظهار کرد: به دنبال جذب یک‎هزار و 500 نفر در دوره انتقال و یک‎هزار نفر نیز در دوره تحکیم هستیم.
احمدی مقیم با اشاره به اینکه در استان همدان یک‌هزار و 100 نفر آموزش‎دهنده داریم بیان کرد: 750 نفر نیز به صورت آزاد با ما همکاری می‌کنند که در مناطق مختلف مشغول آموزش به بی‎سوادان هستند.
این مسئول با اشاره به روند ثبت نام افراد بی‌سواد در کلاس‎های نهضت سوادآموزی افزود: افراد بی‎سواد به سه شکل  می‌توانند ثبت نام کنند.
معاون نهضت سوادآموزی استان همدان در ادامه گفت: روش اول مراجعه به آموزش و پرورش و ثبت نام برای حضور در کلاس است، روش دوم آموزش فرد به فرد بوده و در روش سوم فرد بی‏‎سواد به کمک یکی از افراد خانواده باسواد می‌شود.
وی با بیان اینکه به افراد آموزش دهنده مبلغ 670 هزار تومان پرداخت می‌شود، گفت: امیدواریم با تلاش همگانی بتوانیم بی‌سوادی را در استان به صفر برسانیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.