۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 375106

وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی گفت: مذاکره با روسیه و شرکای ائتلاف در حال نزدیک شدن به یک تفاهم برای تجدید روند آتش بس در سوریه است.

نزدیکی به تفاهم در خصوص آتش بس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: رایزنی با روسیه و کشورهای ائتلاف در حال نزدیک شدن به یک تفاهم در خصوص تجدید آتش بس در سوریه از جمله در اطراف شهر حلب است.

جان کری پیش از دیدار و گفتگو با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در شهر ژنو این اظهارات را بیان کرده است. تلاش های دیپلماتیک برای متوقف شدن خشونت ها در سوریه بیشتر شده است. جان کری قصد دارد پیش از ترک ژنو، با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

دولت سوریه روز جمعه اعلام کرد که یک رژیم موقت آرامش را در اطراف دمشق و لاذقیه اعلام خواهد کرد ولی جان کری به طور شفاف اعلام کرده است که آتش بس حاصل شده با میانجیگری روسیه و آمریکا شامل حلب نیز می شود.

وزیر خارجه آمریکا در آغاز نشست با عادل الجبیر گفت: ما به یک تفاهم برای تجدید آتش بس نزدیک شده ایم، ولی برخی کارها باید انجام شود و به همین خاطر است که اینجا هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز تشدید خشونت ها در سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدامات نقض همه قوانین انسانی است.

وی نیروهای دولت سوریه را عامل اصلی حملات هوایی به حلب معرفی کرده و از بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواست تا کناره گیری کند.

وزیر خارجه سعودی افزود: او می تواند از طریق روند سیاسی کناره گیری کند، که امیدواریم این کار را انجام دهد، یا اینکه با زور برکنار خواهد شد. جهان به آنها اجازه نخواهد داد تا به این مسیر ادامه دهند.

سخنان وزیر خارجه سعودی در حالی است که عربستان بزرگترین حامی مالی و سیاسی تروریست‌هایی است که برای سرنگونی دولت قانونی سوریه وارد این کشور شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.