همزمان با مبعث پيامبر اسلام (ص)، وقفنامه هاي موقوفات حاج محمد حسن كاظمي شيرازي به ارزش بيش از يك هزار ميليارد ريال در شيراز رونمايي شد.

رونمايي از وقف نامه يك هزار ميليارد ريالي در شيراز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، عصر پنجشنبه در اين آئين، توسعه علم و دانش را يكي از اهداف اين وقف بزرگ دانست و گفت: قطعا با فراهم شدن زمينه توليد علم، زمينه ارتقا جايگاه كشور در دنيا فراهم خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي افزود: اين وقف نيز كه با نيت و هدف توسعه دانش و علوم دانشگاهي و حوزوي انجام گرفته قطعا به ارتقا جايگاه علمي شيراز نيز كمك شاياني خواهد كرد.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: جوان نخبه ما اگر ببيند كه شرايط و امكانات تحصيل و علم آموزي در كشور فراهم است، وطن خود را ترك نمي كند و بنابراين اينگونه موقوفات به نوعي جلو مهاجرات نخبگان و آينده سازان ميهن اسلامي از كشور را مي گيرد.
وي، با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر تلاش در جهت توليد علم در كشور بيان كرد: هرچند پيشرفت هاي علمي كه از بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نصيب كشور شد به مراتب بيشتر از دوران قبل از انقلاب است اما بايد در اين زمينه كوشش بيشتري انجام شود تا كشور به آن جايگاهي كه مد نظر رهبر فرزانه انقلاب است در حوزه دانش و علم دست يابد.
حجت الاسلام محمدي گفت: هيچ ديني به اندازه دين اسلام بر علم آموزي و كسب دانش تاكيد ندارد و اگر امروز مي بينيم كه پيشرفت علم در نزد مسلمانان با كندي همراه است، علت آن تلاشي است كه دشمنان براي دور كردن مسلمانان از مكتب اسلام انجام داده اند.
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز هم، ضمن تاكيد بر لزوم هدايت موقوفات استان به سمت توليد دانش تحقيق و پژوهش گفت: يكي از سئوالاتي كه امروز از سوي دانشگاهيان استان مطرح مي شود اين است كه، چرا امروز در استان فارس نبايد موقوفاتي وجود داشته باشد كه براي انجام تحقيق و پژوهش در اختيار مراكز علمي قرار گيرد.
آيت الله اسدالله ايماني افزود: جامعه امروز ما نيازمند چنين اقداماتي براي گسترش علم و دانش است و بايد كوشيد تا موقوفات نيز با هدف حمايت از اين حركت به اين سمت سوق داده شوند.
وي، لازمه پيشرفت، تعالي و رشد يك جامعه را توليد علم و دانش دانست و بيان كرد: توليد علم نيز در سايه تحقيق و پژوهش ميسر است كه لازم است امكانات مورد نياز در اختيار محققان و پژوهشگران قرار گيرد.
امام جمعه شيراز افزود: اميدواريم واقفان ديگر نيز ادامه دهنده راه واقف نيك انديش حاج محمد حسن كاظمي شيرازي كه اموال و دارايي خود را وقف تحقيق و پژوهش كرد باشند.
بر اساس اين گزارش، حاج محمد حسن كاظمي شيرازي به همراه دخترش هلن كاظمي شيرازي، 20 هكتار زمين مزروعي در بخش بيضا، 20 هكتار زمين در شهرك انجيره، باغ هايي در شهر خفر، چندين قطعه زمين به مساحت سه هزار مترمربع در شيراز، 2 هكتار اراضي باغي در شهر شيراز، يك هكتار زمين در دروازه قرآن شيراز و يك باب منزل مسكوني در دينكان شيراز به ارزش يك هزار ميليارد ريال را وقف كردند.
توسعه علم و دانش و ترويج علوم دانشگاهي و حوزوي، حمايت از نخبگان، دانشجويان، طلاب و پژوهشگران، احداث ساختمان هاي آموزشي و تهيه كتب، حمايت از پژوهش در زمينه سلامت مالي و اداري و توسعه سلامت اداري، ساخت آسايشگاه و سراي سالمندان، خوابگاه و واحدهاي مسكوني ويژه دانشجويان و طلاب، ساخت استراحتگاه همراهان بيمار، برگزاري ويژه برنامه هاي جشن عيد قربان و ميلاد پيامبر اكرم (ص) نيز از نيات اين وقف است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    متاسفانه ادارات اوقاف کاری به اینکه موقوفات چگونه و از چه راهی بدست آمده ندارند و بیشتر به فکر درآمد این اوقاف هستند - در حالیکه آنچه در راه خدا وقف می شود نباید مشکوک باشد . در ضمن نیت واقف هم بسیار مهم است ( گرچه نیت افراد را خدا بهتر می داند) - اینکه عده ای بمحض اینکه ادارت مالیات و شهرداری و غیرو حق و حقوق قانونی را طلب می کنند فورا بیایند و مال خود را وقف کنند و از بابت این وقف تمام نسل بعد از خود را از حقوقی بهره مند سازند ولی حق مردم را نپردازند با هیچیک از اصول دینی سازگار نیست - متاسفانه بهمین دلایل بیش از نیمی از شهر شیراز وقفی است آنهم وقف افرادی مثل قوام السلطنه و امثالهم که معلو م است چگونه به این همه اموال رسیده اند و چه کسانی آنها را برای داشتن درآمد بیشتر تایید کرده اند !!!