آزمایشگاه تحقیقاتی Human Media دانشگاه Queen موفق به تولید گوشی هوشمندی به نام HoloFlex شده است که از بدنه ای انعطاف پذیر و نمایشگری هولوگرافیک برخوردار است.

HoloFlex رونمایی شد؛ گوشی هوشمندی انعطاف پذیر برای نمایش تصاویر هولوگرافیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، آزمایشگاه تحقیقاتی Human Media  دانشگاه Queen موفق به تولید گوشی هوشمندی به نام HoloFlex شده است که از بدنه ای انعطاف پذیر و نمایشگری هولوگرافیک برخوردار است.

 

این گوشی در واقع، نسخه ای پیشرفته و ترکیب شده ای از نمایشگرهای سه بعدی و گوشی های انعطاف پذیریست که هم اکنون در بازار وجود دارند. هولوفلکس به گونه ای طراحی شده است که همانند نمایشگرهای سه بعدی مرسوم، علاوه بر ایجاد یک تصویر برای هر چشم، از یک نمایشگری بهره می برد که حاوی لایه ای از لنزهای باریکیست که نور را در جهات و زوایای مختلف منتشر می کند. با تک شات همراه باشید.

 

اینجاست که چند نفر به طور همزمان می توانند بدون نیاز به هیچگونه عینک سه بعدی و یا تغییر موقعیت سر خود، تصاویر سه بعدی ایجاد شده را مشاهده کنند.

 

مهندسان آزمایشگاه نام برده، این گوشی را به گونه ای طراحی کرده اند که حتی نحوه خم شدن آن نیز با خم شدن گوشی هایی که تا به امروز دیده اید، متفاوت است. این خم شدن یک دستور برای این گوشیست چرا که با این عمل، افراد می توانند با بعد سوم آن چه که در نمایشگر وجود دارد، تعامل و ارتباط برقرار کنند.

 

این آزمایشگاه در مثالی برای روشن تر شدن موضوع، نشان داد که خم شدن گوشی باعث می شود تا اشیایی که در زمینه یک تصویر وجود دارند را می توان نزدیک و یا دور کرد.

 

البته این گوشی یک نقطه ضعف هم دارد و آن این است که اگرچه شما به یک نمایشگری با رزولوشن 1080p نگاه می کنید، اما آنچه که در اصل و از طریق لنزهای هولوفلکس ایجاد می شود بر روی یک نمایشگری با رزولوشن 160 در 104 پیکسل به نمایش در می آید که به تبع، نمی تواند کیفیت قابل قبولی برای یک اسمارت فون امروزی باشد.

 

بنابراین، نباید انتظار داشت که این گوشی با چنین رزولوشن نمایشگری برای عرضه در بازار تولید شوند و پیش بینی می شود زمانی که استفاده از نمایشگرهای 16K در گوشی های هوشمند مرسوم شود، عرضه چنین گوشی های با استقبال خریداران همراه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.