۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 376577

به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اعلام اینکه احداث ساختمان‌های عریض و طویل ارگان‌های دولتی با نماهای آن‌چنانی چه ضرورت و نیازی برای کشور دارد، گفت: دولت باید ابتدا مدیریت بر مصرف منابع را از خود و دستگاه‌های زیر نظر خود شروع کند.

دولت مدیریت بر مصرف منابع را از خود شروع کند

وی ادبیات گستاخانه آمریکا علیه ایران را از ضعف نشان دادن مسئولان دانست و با اشاره به اینکه تعظیم به آمریکا برای خواسته‌های اقتصادی جفای به شهدا دانست وگفت: ادبیات گستاخانه آمریکا علیه ایران از ضعف نشان دادن ما حکایت دارد.  
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی، با بیان روایتی از امام حسین(ع) تاکید کرد: تقوا داشتن باعث می‌شود که انسان از ناملایمات و بن‌بست‌های زندگی به‌راحتی عبور کند.
وی با اشاره به اینکه از گناهان رایج در جامعه ما اسراف و تبذیر است، گفت: اسراف‌کنندگان و آن‌هایی که بودجه‌ها و منابع را به‌واسطه نداشتن مدیریت هدر می‌دهند برادران شیطان هستند.
امام جمعه نهاوند، ورود 30 میلیارد دلار کالای قاچاق و 800 میلیون دلار وسایل آرایشی را از مصادیق ویژه اسراف بیان کرد و گفت: هدر دادن منابع آب، برق و گاز نیز به همین شکل است مصارف ما از میانگین‌های جهانی بالاتر است.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت در زندگی گفت: مدیریت در زندگی و مسائل کاری می‌تواند نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
این مسئول به رهنمودهای امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان دربیانی می‌فرمایند که ننگ نوکری آمریکا را به خاطر گشایش اقتصادی نمی‌پذیریم چراکه خلاف وجدان و مردانگی است.
وی افزود: ایران اسلامی برای به دست آوردن چنین جایگاه والا و قدرتمند در منطقه و جهان 200 هزار شهید، تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از جوانی و بسیاری از خواسته‌های خود گذشتند و اگر امروز ما بخواهیم برای رونق اقتصادی سر تعظیم در مقابل دشمن فروآوریم جفای به شهدا کرده ایم.
مغیثی، لزوم حفظ و نگهداری از ارزش‌های اسلامی را بر همگان واجب دانست و گفت: به حمدالله بسیج و سپاه در تمامی زمینه‌هایی که احساس ضعف بوده با ورود خود توانسته ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنند.
وی با اشاره به بیانات رهبری در هفته اخیر نیز گفت: ایشان فرمودند که اقتصاد مقاومتی مردم محور است نه دولت‌محور باید از پول و فکر مردم استفاده شود نه اینکه با صرف و بهره‌گیری از اعتبارات دولتی بخواهیم این معضل اقتصادی را رفع کنیم.
امام جمعه نهاوند، گفت: پیام مبعث باید مبارزه با جاهلیت مدرن باشد، امروز جاهلیت مدرن آمریکا و اسرائیل هستند چراکه هر جا جنگ و اختلاف، فحشا و منکرات است دست آمریکای جنایت‌کار دراز است.
وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خلیج‌فارس خانه ماست زیرا یک از ابعاد شیطنت آمریکا این است که از آن سر دنیا به خلیج‌فارس برای رزمایش می‌آیند بعد به ایران که خلیج‌فارس مربوط به ماست می‌گویند حق برگزاری رزمایش ندارید.
وی دفاع از ملت مظلوم جهان و منطقه خصوصاً فلسطین، عراق و سوریه را جزء وظایف ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: عمل نکردن به این امر مهم یعنی دوری کردن از قرآن کریم و آیات روایت بسیاری که در این روابط وجود دارد چراکه ایران اسلامی موجودیت خود را از قرآن و روایات دارد.
حجت الاسلام مغیثی، ضمن حمایت از اجرای طرح امنیت اخلاقی و تشکر از حمایت مجلس شورای اسلامی و نیروی انتظامی گفت: همان‌طور که جسم انسان نیاز به مراقبت از تهدیدهای نظامی را دارد روح انسان نیز نیاز به مراقبت اجتماعی از صحنه‌های ناخوشایندی که به‌واسطه بی‌حجاب تداعی می‌شود دارد.
وی ضمن تشکر از شهردار نهاوند به جهت گفتن اینکه شهرداری نهاوند دارای ۲۶۰ نیروی سفارشی است، گفت: تنها پرداخت حقوق به این افراد می‌توان نهاوند را نها پرداخت حقوق به این افراد می‌توان نهاوند را به‌پیش بکشاند و جلوی پیشرفت را می‌گردد و مردم نیز باوجود چنین مسائل و مشکلات نباید انتظار پیشرفت داشته باشند.
این مسئول، افزود: تیم پاس همدان تابه‌حال چه گلی به سر ما زده که بخواهد در چنین وضعیت اقتصادی نابسامان در کشور ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آن‌ها اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: تمامی تیم‌های دنیا بدون استقراض از منابع دولتی و بیت‌المال در حال فعالیت هستند این تیم‌ها نیز اگر توان آن را ندارند چه سودی به حال مردم خواهند داشت.
امام جمعه نهاوند در پایان سخنانش گفت: من با ورزش مخالفت ندارم، با چنین مدیریت‌هایی مخالف هستم چرا که شهرستان نهاوند برای گذراندن امورات ورزش همگانی خود مانده است و محلی مناسبی برای تامین بودجه حداقلی ندارد ولی می آیند، بیش از ۲ میلیارد تومان به‌پاس همدان اعتبار دولتی برای گذران اموراتشان تخصیص می‌دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.