۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 377095

آیین رونمایی از پرتره مشاهیر صاحب‌نام موسیقی ایران همزمان با یکصدوپنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان، با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

رونمایی از پرتره مشاهیر موسیقی

آیین رونمایی از پرتره مشاهیر صاحب‌نام موسیقی ایران همزمان با یکصدوپنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان، با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نمایشگاه گروهی پرتره‌نگاری مشاهیر ایران در قالب هنر «تکستایل آرت» با متریال روبان‌های پارچه‌ای رنگی ضد آب، اشعه و دارای دوام زیاد، مانند فرش‌های ایرانی بر تار و پود فنس‌های فلزی به‌صورت ضربدری، مشابه تاش‌های هنرمندانه نقاش، براساس نقشه از پیش طراحی‌شده با پاسداشتی از 15 هنرمند بزرگ عرصه موسیقی اصیل و کلاسیک ایران خلق و به‌نمایش عموم درآمده است.

هیوا پاشایی - مدرس دانشگاه و طراح این رویداد فرهنگی هنری - در این مراسم گفت: با برپایی کارگاه گروهی از هنرمندان جوان که شامل 15 هنرمند و 45 دستیار بود، این آثار خلق شدند و انتخاب این 15 چهره ماندگار عرصه موسیقی براساس علاقه پدیدآورندگان این آثار بود.

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ادامه داد: به‌زودی این هنرمندان کار روی آثار پرتره 50 هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد. امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار بخرد.

سیدعباس سجادی - مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران - نیز گفت: گنجینه‌های فرهنگی و هنری کشور ما، فقط ستون‌های چهلستون یا تخت جمشید نیستند، بلکه هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور ایران هستند که ارزش‌شان خیلی بیشتر است.

در ادامه، مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور در این نمایشگاه همراه پدیدآورندگان آثار، از پرتره خود رونمایی کردند. هانا کامکار نیز از پرتره بیژن کامکار رونمایی نمود.

همچنین شهرام ناظری، کیوان ساکت و شهرداد روحانی در فرهنگسرای نیاوران حضور یافتند و از پرتره‌های‌شان دیدن کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.