قدس آنلاین: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از تأیید بررسی شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی این اداره کل توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان خبر داد.

خراسان رضوی بازرسی بین‌المللی شاخص‌ها و استانداردهای انتقال خون را با موفقیت پشت سرگذاشت

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: بخش‌ها و پایگاه‌های مختلف این اداره‌کل با هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد مرکزی انتقال خون ایران توسط تیم بازرسان و کارشناسان وزارت بهداشت کشور آلمان مورد ممیزی قرار گرفت.
وی افزود: تیم بازرسان وزارت بهداشت آلمان متشکل از کارشناسان حوزه‌های فنی، بخش‌های مختلف این اداره ‌کل را بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی مورد بررسی قرار دادند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این ممیزی در راستای ارزیابی‌های دوره‌ای فرایندهای مختلف فنی و به‌ویژه مراحل اهدای خون، آزمایشات، نگهداری و ترخیص فرآورده‌های خونی در انتقال خون استان انجام شد.
اسلامی تصریح کرد: در این بازرسی کلیه بخش‌های فنی شامل پایگاه‌های اهدای خون، آزمایشگاه‌ها، واحدهای کنترل کیفت و تضمین کیفیت، افرزیس، سردخانه‌های نگهداری محصولات خونی، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و نیز مستندات متنوع انجام صحیح و منظم فرایندهای مرتبط در اداره‌کل مورد بررسی قرار گرفت.
وی تأکید کرد: در پایان این بازرسی، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی توسط بازرسان بین‌المللی تأیید شد و معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت سازمان انتقال خون ایران از مدیرکل، مسئولان و کلیه پرسنل این اداره کل بابت رسیدن مجموعه به این سطح رفیع از کیفیت تقدیر و تشکر کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.