قدس آنلاین – سبزوار / سید محسن جعفری : معاون مدیرعامل و سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت : نهضت بين الملي صليب سرخ و هلال احمر تشكيلاتي بين المللي است كه وظيفه اصلي آن كمك رساني به افراد آسيب ديده از حوادث طبيعي و غير طبيعي و همچنين ارائه خدمات بشر دوستانه به افراد د آسيب پذير جامعه مي باشد .

هلال احمر دریچه ای زیبا به روی ارزشهای انسانی است

محمد علی جباری ثانی در حاشیه همایش پیاده روی خانواده هلال احمر که با حضور اعضای داوطلبین ، جوانان ، امدادگران ،مسئولان ادارات ، نهادها، ارگانهای دولتی ، سمن ها و اقشار مختلف مردم از مقابل بیمارستان واسعی این شهرستان تا گلزار شهدای گمنام سبزوار برگزار شد در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار  افزود : هلال احمر دریچه ای زیبا به روی ارزشهای انسانی است .

وی با اشاره به 17 میلیون داوطلب در بیش از 190 جمعیت ملی در کشورهای مختلف دنیا خاطر نشان کرد: باید ببالیم که از میان 17 میلیون نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر، 3 میلیون داوطلب فعال عضو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند که باید از این ظرفیت عظیم برای بهرهمندی هرچه بیشتر و بهتر برنامههای مدون اتخاذ گردد.

جباری ثانی  ضمن ارزیابی و مثبت خواندن فعالیتهای اجتماع محور جمعیت هلال احمر در عرصههای گوناگون، تصریح کرد : حضور و نقش پر رنگ اقشار مختلف مردم در حوزههای مختلف، امری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد  و این نقطه عطف جمعیت هلال احمر در فعالیتها و اقدامات بشردوستانه و عام المنغعه است.

وی اظهار داشت : جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به عنوان موسسه اي امدادي و عام المنفعه كه از تجربيات نزديك به هشتاد سال فعاليت برخور دار است در امر قبل از حادثه – عمده فعاليت خود را به موضوع (آمادگي )و( آموزش كمك هاي اوليه ) متمركز نموده است و معتقد است كه مردم بايد باور كنند كه ( حادثه خبر نمي كند ) و شعار جمعيت هلال احمر آن است كه (در هر خانواده ايراني حد اقل يك نفر آموزش ديده وجود داشته باشد )بر همين اساس كليه امكانات خود را براي آموزش همگاني بسيج نموده است .

وی در تشریح مشارکت جمعی در فعالیتهای هلال احمر یادآور شد : كار گروهي به مفهوم آن است كه براي به انجام رساندن يك فعاليت ويژه بيش از يك نفر مشاركت داشته باشد . چراكه اين فعاليت را يك نفر نمي تواند انجام دهد يا در مواقعي چنانچه يك نفر در آن زمينه فعال باشد كار مورد نظر بسيار دير انجام مي گيرد . لذا  طبیعتا در دنياي امروز كه سرعت از شرايط اساسي اكثر فعاليت ها محسوب ميشود بسياري از كارها را بايد به صورت گروهي انجام داد.كارگروهي زمينه هاي كاربردي قابل ملاحضه اي دارد .

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر سبزوار در ارائه خدمات مورد نیاز در هنگام حوادث خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین برنامه ها ما در این مجموعه دعوت از اقشار مختلف مردم برای شرکت در دوره های آموزشی هلال احمر است.

محمد علی جباری ثانی با بیان اینکه  آمادگی داریم تا آموزش های  امداد و کمک های اولیه ویژه کارکنان ادارات در شهرستان را نیز افزایش دهیم عنوان کرد: شعار جمعیت هلال احمر" هرخانواده ایرانی یک امداد گر است"که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته این شعار را در شهرستان سبزوار محقق کنیم.

وی با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر نیز گفت: برگزاری ایستگاه سلامت،حضور در محل نماز جمعه، بازدید از روزنامه قدس ، برگزاری مراسم پیاده روی اعضاء هلال احمر و حضور در محل مزارشهدای گمنام،برگزاری انتخابات شورای اجرایی هلال احمر،توزیع بروشور، برگزاری ویژه برنامه برای اعضاء جوانان و داوطلبان ،حضور در رادیو شهردانش و...بخشی از برنامه های این جمعیت در هفته هلال می باشد .

در این دیدار همچنین برادران بر استفاده از ظرفیت های هلال احمر در حل مشکلات اجتماعی  اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ما در مهار آسیب های اجتماعی ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی است که هلال احمر ظرفیت خوبی در اجرای طرح های مختلف مرتبط با این حوزه دارد.

وی  اضافه کرد : با توجه به اینکه گارگروه آموزش همگانی نیز برعهده جمعیت هلال احمر قرار دارد انتظار ما فراگیری و افزایش آموزش های امدادی  در بین کارکنان ادارات و سایر اقشار مختلف مردم است. / انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.