امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: اجرای عدالت در جامعه کاری بسیار مهم و حیاتی است و حاصل آن برقراری امنیت و تحکیم اخوت و برادری میان آحاد مردم است.

حاصل اجرای عدالت برقراری امنیت و تحکیم اخوت و برادری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان از مسوولان قضایی به ویژه دست‌اندرکاران سازمان قضایی نیروهای مسلح خواست با اجرای عدالت دعای خیر مردم را توفیق راهشان کنند.
وی افزود: بزرگ‌ترین توفیق برای این عزیزان «اجرای عدالت» و دادن حق مردم است زیرا در یک طرف مأمور دولت و نظام قرار دارد و در طرف دیگر ملت و مردم هستند که شاید خودشان نتوانند شکایت و پیگیری کنند در چنین مواردی اجرای عدالت واقعا سخت اما اجر و پاداش آن زیاد است و نتایج بسیار مثبت و بزرگی در پی دارد. 
خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز به اهمیت صدقه و انفاق در راه خدا اشاره کردو اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است الله تعالی جان‌ها و مال‌های مؤمنان را در مقابل بهشت از آنان خریده است، در حالی که جان و مال هر دو عطای خداوند به بندگان است اما الله تعالی با لطف و فضل‌اش جان و مال ما را به ازای بهشت از ما می‌خرد. 
وی ادامه داد: با انفاق در راه خدا نباید نگران کم شدن مال بود زیرا خداوند وعده داده است اگر ما انفاق کنیم چندین برابر آن را به ما عنایت می فرماید. 
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: البته نیت از پرداخت صدقه باید کسب خشنودی و رضایت رب‌العالمین باشد نه کسب مال بیشتر زیرا مال در اصل متعلق به خداوند است، اگر ما بهشت خدا را می‌خواهیم نباید دادن مال در راه الله ما را نگران کند و امری دشوار باشد.
وی از پرداخت نکردن زکات ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه در امر پرداخت زکات غفلت و سستی زیاد دیده می‌شود برخی افراد اصلا زکات اموال‌شان را پرداخت نمی‌کنند و برخی هم کامل ادا نمی‌کنند اگر همه‌ مردم در جامعه زکات اموال‌شان را ادا می‌کردند، فقر و تنگدستی بسیار کمرنگ می‌شد و مدارس علمیه برای نیازهای مالی‌شان با مشکل رو به رو نمی‌شدند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.