قدس آنلاین/ حسین پورحسین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۲۲۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی «مشهد ۲۰۱۷» مدنظر است و ۱۰۰ پروژه عمده عمرانی هم برای پایتخت فرهنگی در دستورکار قرار دارد.

 ۱۲۲۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی «مشهد ۲۰۱۷»

محمد مقدوری با بیان اینکه بناهای تاریخی و فرهنگی و اماکن میراث فرهنگی در اولویت پروژه‌ها و برنامه‌های «مشهد 2017» قرار دارد، گفت: تمام تلاش را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام به کار خواهیم گرفت و آن‌ها را به بهره‌برداری می‌رسانیم.
وی با اشاره به اینکه سه وزارتخانه به طور جدی در اجرای پروژه «مشهد 2017» شرکت دارند، افزود: فعالیت‌ها و هماهنگی‌هایی با بخش خصوصی و نهادها و ارگان‌ها برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی به انجام رسیده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محوریت برنامه‌ها را برعهده دارد و ستادی هم برای راه‌اندازی امور در استانداری تا دو هفته آینده تشکیل می‌شود و تا شروع کار «مشهد 2017» امور برعهده معاونت هماهنگی عمرانی و پس از آن برعهده امور سیاسی استانداری است.
مقدوری، از طراحی معماری اسلامی و ایرانی در چهار محور منتهی به حرم مطهر رضوی سخن گفت و افزود: طراحی‌ها تا سال 2017 پایان می‌یابد و رونمایی در اوایل سال 2017 انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی دیگر محورهای مورد توجه معماری اسلامی و ایرانی را بناهای دوران تیموری- فضاهای شهری و بلوار شاهنامه برشمرد و برنامه‌های گردشگری مذهبی و زیارت را در راستای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داد و افزود: سیاستگذاری‌ها بر مبنای توسعه گردشگری و زیارت و در راستای درآمدزایی با نگاه فرهنگی و اعتقادی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و خدمات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای اشتغال و جذب سرمایه و رویکرد به اقتصاد مقاومتی مورد نظر است و در حوزه اقامت و صادرات کالاهای فرهنگی خواهد بود.
وی با بیان اینکه هویت معماری بحثی بسیار گسترده و کشوری و ملی است که ابعاد سنگینی را دربرمی‌گیرد، افزود: هویت معماری اسلامی و ایرانی در پیرامون حرم مطهر و مسیرهای پیرامون آن و باغ راه‌ها و شارستانها باید انجام شود و تا سال 2017 به پایان برسد.
مقدوری افزود: بازنگری در طرح‌ها و تغییرات آن در دست اقدام است و در جهت کاهش هزینه‌ها و سبک سازی پروژه‌ها تأثیر مثبت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه منابع مالی و تأمین اعتبارات و ردیف بودجه اعتباری در قانون بودجه از طرف دولت پذیرفته نشده است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه‌ای را تنظیم کرده که اعتباری برای «مشهد 2017» در آن دیده شده است و با استفاده از منابع مالی وزارت راه، مخابرات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی توجه خاصی برای تأمین مالی به عمل آمده و باید با رویکردی فرهنگی چهره دلنشین نظام جمهوری اسلامی را به جهان اسلام نشان دهیم.
مقدوری از اعلام آمادگی استان‌های آذربایجان شرقی، یزد و فارس برای مشارکت در اجرای پـــروژه‌های «مشهد 2017» سخن گفت و افزود: رویداد «مشهد 2017» متعلق به همه ایران است و مشهد به صورت خاص در انجام رویداد فرهنگی مشارکت دارد و باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های نخبگان فرهنگی برای بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.