۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 381793

انتظار می رود صفحه نمایش این گوشی بدون لبه باشد، جنس بدنه آن به طور کامل شیشه ای باشد و دکمه اصلی نیز از بدنه آن حذف شود، و علاوه بر همه این ها، گفته می شود که اسکنر اثر انگشت در این مدل از آیفون با کمی تغییر در طراحی آن، در زیر صفحه نمایش شیشه ای قرار خواهد گرفت.

آیفون ۷ فاقد دکمه اصلی فیزیکی خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، شایعاتی که اخیرأ پیرامون آیفون 2017 اپل مطرح شده حاکی از این هستند که این گوشی هوشمند ظاهری جذاب خواهد داشت. تیم کوک نیز وعده داده آیفون جدید آنقدر کارآمد باشد که نتوان بدون آن زندگی کرد. انتظار می رود صفحه نمایش این گوشی بدون لبه باشد، جنس بدنه آن به طور کامل شیشه ای باشد و دکمه اصلی نیز از بدنه آن حذف شود، و علاوه بر همه این ها، گفته می شود که اسکنر اثر انگشت در این مدل از آیفون با کمی تغییر در طراحی آن، در زیر صفحه نمایش شیشه ای قرار خواهد گرفت.
اگرچه هنوز زمان زیادی تا رونمایی از مدل بعدی آیفون باقی مانده ،اما به نظر می رسد که می توانیم از صحت این اطلاعات مطمئن باشیم، چرا که بخش زیادی از آن توسط جان گروبر از وبلاگ نویسان نزدیک به اپل مطرح شده است. در واقع، براساس اطلاعات منتشر شده توسط Patently Apple، این وب سایت به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می دهند اپل حق اختراعی را برای خود ثبت کرده که امید به صحت داشتن این شایعات را بیشتر می سازد. براساس این حق اختراع انحصاری ثبت شده به نام اپل، روش جاسازی اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش شیشه ای توضیح داده شده است.

 

 

 

iphone


این سومین پتنتی است که اپل در این زمینه به نام خود ثبت کرده است. نخستین پتنت در این زمینه سال گذشته توسط اپل به ثبت رسید، اما براساس این پتنت، سه روش جدید برای شناسایی اثر انگشت معرفی شده است. این روند از سه بخش اپتیکی، خازنی و مافوق صوت، مشابه با فناوری Sense ID شرکت کوالکوم تشکیل شده است.
هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. روش اپتیکی به سادگی و با استفاده از روش هایی همچون جاسازی چیزی همچون آدامس در زیر صفحه نمایش و کپی برداری از اثر انگشت قابل دور زدن است. گفته می شود که روش مافوق صوت احتمالأ ایمن ترین روش است ولی این فناوری هنوز در دنیای واقعی و خارج از محیط آزمایشگاهی به کار گرفته نشده و هیچ تولیدکننده گوشی هوشمندی تاکنون از آن استفاده نکرده است.
البته این هنوز در حد یک پتنت است و به این معنا نیست که اپل الزامأ از آن در ساخت آیفون بعدی خود استفاده خواهد کرد. اما وقتی آن را در کنار سایر شایعات مرتبط با گوشی هوشمند بعدی اپل قرار می دهیم، شانس بکارگیری آن در آیفون جدید بالا به نظر می رسد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.