۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 381937

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: رضا کیانیان در جشن گرامیداشت اردیبهشت تئاتر ایران در مشهد حضور خواهد داشت و از این هنرمند خراسانی، تقدیر به عمل خواهد آمد.

تقدیر از رضا کیانیان در مشهد

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: رضا کیانیان در جشن گرامیداشت اردیبهشت تئاتر ایران در مشهد حضور خواهد داشت و از این هنرمند خراسانی، تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، رضا حسینی در نشست اعلام برنامه‌های جشن گرامیداشت تئاتر اردیبهشت ایران که 29 اردیبهشت‌ماه در دفتر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه این جشن فردا (30 اردیبهشت ماه) ساعت 20 برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هر ساله برنامه‌هایی برای جشن گرامیداشت اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته می‌شود که در راس آن‌ها از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور که هویت خراسانی داشته باشند نیز تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: از دو تن از هنرمندان برجسته تئاتر خراسان طبق روال سال‌های گذشته، همچنین سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند شهرداری مشهد و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تقدیر به عمل خواهد آمد.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال 94، جشنواره ملی تحت عنوان «زائر» در تربت‌حیدریه برگزار شد که قرار است از مسئولین این جشنواره و نیز توسط رئیس انجمن هنرهای نمایشی این شهر تقدیر به‌عمل بیاید.

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی با بیان اینکه در طول سال شورای نظارت بر نمایش مشهد بازبینی‌های لازم را برروی همه تئاترهایی که بر روی صحنه رفته است داشته‌اند، اظهار کرد: در این جشن از زحمات این افراد نیز تقدیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این بین روزهای سخت و ناگواری را پیش رو داشتیم که هنرمندان تئاتری از بین ما رفتند که قرار است از خانواده‌های مرحوم علی اصغر مذهب یوسفی، از اهالی تئاتر و مهدی تقدیمی از تعزیه‌خوانان مشهور مشهد تقدیر شود.

حسینی با اشاره به اینکه، روز جهانی تئاتر نباید به یک عرصه رقابتی تبدیل شود،گفت: برهمین اساس از نمایش‌های پرفروش سال 94 که بیشترین فروش در گیشه و تعداد تماشاگر را داشتند تقدیر به عمل خواهد آمد که با این رویکرد، تشویق و ترغیبی برای دیگر گروه‌های تئاتر باشد.

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی گفت: همچنین در سال 94، برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، 5 اثر برگزیده حضور داشت که قرار است از کارگردانان، همچنین کاندیداها در بخش‌های مختلف و نیز گروه‌هایی که توانستند به عنوان نماینده خراسانی جایزه کسب کنند، تقدیر شود.

وی ادامه داد: در عرصه پژوهش نیز در سال 94 دو اثر پژوهشی در خراسان‌رضوی رونمایی شد که از پدید آورندگان این دو کتاب نیز در این جشن تقدیر به عمل خواهد آمد، امید است که این دست تقدیرها باعث شود در حیطه‌های پژوهشی شاهد فعالیت‌های بیشتری باشیم چرا که معتقدیم می‌توان در عرصه‌های پژوهشی بیشتر به فعالیت و به تولید این گونه آثار پرداخت.

حسینی در پایان گفت: با توجه به اینکه این جشن با حضور رضا کیانیان همراه است و می‌تواند برای اهالی تئاتر، علاقه‌مندان و عامه مردم جذاب باشد بنابراین سعی بر این است، در مرحله اول هنرمندان تئاتر و در مرحله دوم علاقه‌مندان به هنر تئاتر در این جشن حضور پیدا کنند و این جشن در سالن اصلی تئاترشهر برگزار خواهد شد.

وی خبر داد: در روز جمعه، 31 اردیبهشت ماه نیز نشستی با حضور رضا کیانیان و هنرمندان تئاتر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.