قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ولایت‌پذیری از امام عصر(عج) ملتزم به تبعیت از ولایت‌فقیه زمان به صورت قولا و عملا است.

تبعیت از ولایت‌فقیه باید قولا و عملا باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در آیین مراسم عمامه‌گذاری طلاب تبریز در تالار مصلای امام‌خمینی(ره) با تاکید بر تبعیت از ولی‌فقیه در عصر غیبت، اظهار داشت: تبعیت از نایب امام زمان(عج) در عصر غیبت تبعیت از امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به یک هزار و 200 حدیث معتبر درباره حضرت ولی عصر(عج) افزود: ولایت‌پذیری از امام عصر(عج) ملتزم به تبعیت از ولایت‌فقیه قولا و عملا است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت ولایت‌فقیه این انقلاب به پیروزی رسیده و تداوم یافته است، گفت: ولایت منشأ تمام برکات معنوی و مادی بوده و باید شاکر این امر باشیم.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه موجب تقویت ولایت‌فقیه هستند، خاطرنشان کرد: اگر 14 قرن است دین و قرآن محفوظ مانده به برکت حوزه‌های علمیه و علما است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادگیری علوم دینی را واجب کفایی دانست و گفت: در مقابل هجمه تبلیغات دشمنان و تهاجم فرهنگی وجود روحانیون متقی بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است که متاسفانه در برخی جاها و نقاط خالی از طلبه است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: تکلیف ما امروز دفاع و نبرد در عرصه‌های فرهنگی و این جنگ نرمی است که دشمن از این راه وارد شده و به دنبال انحراف جوانان از ولایت و اسلام و معنویت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی حضور پرشور مردم در تمام صحنه‌های مورد نیاز را دلیل بر پذیرش ولایت‌فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: مردم به یقین دریافته‌اند که ولایت امیرالمومنین(ع) و ولایت حضرت ولیعصر(عج) در مملکت جاری و ساری است

امام جمعه تبریز از تحصیل یک هزار و 300 طلبه برادر و 600 طلبه خواهر در حوزه علمیه تبریز خبر داد و گفت: حوزه علمیه تبریز از نظر کمیت و کیفیت روز به‌روز غنی‌تر می‌شود و روحانیون باید شریعت نبوی را احیا کنند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید با خلوص نیت و الگو گرفتن از ائمه اطهار علیهم‌السلام در کسب علوم دینی کوشا باشند تا به نیازهای فکری، عقیدتی و دینی جامعه اسلامی پاسخ دهند.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم تعدادی از  طلبه‌های حوزه علمیه تبریز امروز به لباس روحانیت ملبس شدند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.