۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 384084

توت فرنگی میوه ای خوشمزه که در کاهش وزن مؤثر است و خواص بسیاری برای پوست و سلامتی دارد.

۶ دلیل عالی برای مصرف توت فرنگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانته مگزین؛ توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه هاست که خواص بسیاری برای سلامتی دارد. اما شناخت 6 دلیل عالی مصرف این میوه می تواند تمایل به آن را افزایش دهد.

  1. میوه ای کم شیرینی

100 گرم حدود 8 تا 10 عدد توت فرنگی 4 گرم قند دارد که مقدار بسیار کمی محسوب می شود و اندکی بیشتر از لیمو است. به طور متوسط هر 100 گرم میوه های مختلف بیش از 9 گرم قند دارد.

  1. مقدار کم کالری

100 گرم توت فرنگی فقط 5/28 کیلو کالری دارد. جز کم کالری ترین میوه هاست البته به شرط اینکه همراه با شیرینی های دیگر میل نشود.

  1. تامین نیاز بدن به منیزیوم

یک سهم میوه توت فرنگی می تواند 6% نیاز روزانه بدن به منیزیوم را تامین کند. این عنصر برای تشکیل استخوان ها و مقابله با استرس اکسایشی سلول ها ضروری است. نیاز روزانه بدن به منیزیوم 5 میلی گرم است.

  1. کاهش التهابات

آنتوسیان ها و پلی فنول های موجود در توت فرنگی به کاهش التهابات مفاصل و همچنین سلول های مغز کمک می کند.

  1. کمک به حفظ زیبایی پوست

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و اسید الاژیک است. ویتامین C در ساخت کلاژن که خاصیت کشسانی به پوست می دهد نقش دارد و اسید الاژیک از تخریب کلاژن پیشگیری می کند. بتاکاروتن نیز به برنزه شدن پوست کمک می کند.

  1. محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی

ده تا دوازده عدد توت فرنگی نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین می کند. همچنین حاوی فلاونوئیدهاست که فشار خون را تنظیم می کند و خطر تصلب شریان ها را کاهش می دهد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.