قدس آنلاین- یزد : مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت : با توجه به وضعيت آب استان تلاش هاي صورت گرفته در بخش توليد و توزيع آب تنها يك بخش از كار است و باقي مانده را بحث مديريت مصرف به عنوان يك ركن مهم در حوزه آب تشكيل مي دهد .

مديريت مصرف ، يكي از اركان مهم در حوزه آب است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمد حسین امامي در نشست مديريت بحران با اشاره به اين كه هنوز هم شهروندان بحث كمبود آب را باور نداشته و آن را جدي نگرفتند اظهارداشت  : افزايش آگاهي شهروندان و اطلاع رساني به آن ها در خصوص وضعيت آب استان از اهميت به سزايي برخوردار است و صدا و سيما ، مطبوعات و .... بايد به طور ويژه به اين امر بپردازند .

وي فرهنگ سازي در زمينه مديريت مصرف را بسيار زمان بر عنوان كرد و افزود : تمام ادارات مرتبط از جمله شركت آبفا،آب منطقه اي،آب روستايي ،جهادكشاورزي و ... بايد در زمينه اجراي اقدامات فرهنگي با يكديگر هماهنگ باشند تا به نتيجه ي مطلوب تري برسند .

امامی خاطرنشان ساخت : اگرچه شهروندان يزدي از دوران قديم در بحث قناعت و صرفه جويي بسيار با تجربه بوده اند اما در دوران جديد براي مقابله با بحران آب ، فرهنگ صرفه جويي بايد بيشتر در بين مردم تقويت شود .

مدیرکل مدیریت بحران یزد افزود : بايد از تمام ابزارهايي كه در اختيار بحث فرهنگي و اطلاع رساني است براي مديريت مصرف استفاده كنيم .

در ادامه اين نشست مدير عامل شركت آبفا یزد  با اشاره به اينكه مديريت مصرف يكي از را هكارهاي اساسي براي مقابله با بحران آب مي باشد گفت : رسانه ها ي ملي بايد مردم را به شكل علمي نسبت به وضعيت آب آگاه نمايد.

 علي اسلامي هم چنين از ائمه جماعت درخواست كرد تا از طريق  مسائل مذهبي و طبق احاديث مردم را به صرفه جويي تشويق نمايند چرا كه طبق احاديث هر چيزي كه به صورت مازاد مصرف شود حرام است .

وی همكاري كارشناسان شاخص استان با صداو سيما و برگزاري سلسله گفتارهاي علمي براي آگاهي رساني به  مردم نسبت به وضعيت آب ، برگزاري جلسات مختلف با حضور افراد مطلع و شاخص در حوزه آب و ارائه راه حل اساسي ، جلوگيري از آبياري غرقابي و كشت هاي پر آب خواه و ...  را از ديگر راه هاي موثر در بحث مديريت مصرف عنوان كرد .

اسلامي موضوع كمبود آب  استان را بسيار جدي برشمرد و افزود :  اگر يك روز در تابستان آب انتقالي به هر دليلي قطع شود تنها 50 درصداز نياز شهر، از منابع داخلي قابل تامين است .

مدير عامل شركت آبفا با اشاره به بالا بودن كيفيت آب جاري در شبكه شهر اظهاركرد : در فصل زمستان تمام آب مورد نياز شهروندان از آب انتقالي تامين مي شود  و تنها در تابستان به دليل افزايش نياز مردم علاوه بر آب انتقالي از منابع زيرزميني با كيفيت مطلوب نيز استفاده مي كنيم .

وي افزود : سال گذشته تعدادي از چاه هايي كه به دليل برداشت بي رويه ، كيفيت نازل پيدا كرده بودند را از مدار خارج و 12 حلقه چاه در منطقه يزدگرد حفر و وارد مدار كرديم .

معاون صداي مركز يزد در اين نشست گفت : بحث فرهنگ سازي مختص به يك يا دو سال نيست و بايد به طور مداوم انجام شود تا درخت فرهنگ به بار بنشيند .

سيروس با اشاره به اين كه صدا وسيماي استان موضوع صرفه جويي در مصرف آب را در برنامه هاي مختلف در طول هفته  به مردم يادآوري مي كند افزود : تولید برنامه های پرمحتوا و جذاب با موضوع مصرف صحيح آب به عنوان يك اولويت در دستور کار این مرکز قرار گرفته است .

مدير روابط عمومي شركت آبفا در ادامه اين نشست با ارائه پاورپوينت اهم فعاليت هاي صورت گرفته توسط اين شركت در زمينه مديريت مصرف را تشريح كرد.

در پايان مدير روابط عمومي شركت آب منطقه اي و آب و فاضلاب روستايي نيز فعاليت هاي انجام شده توسط شركت خود را در  زمينه ي  مديريت مصرف تشريح نمودند .

 نشست كميته اطلاع رساني مديريت بحران آب استان ، صبح امروز با حضور مديركل مديريت بحران، مديرعامل شركت آب و فاضلاب، معاون صداي مركز يزد و مديران روابط عمومي صنعت آب استان ، صدا و سيما ،اداره صنعت،معدن تجارت و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در محل اين شركت برگزار شد .

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.