دانشگاه استافوردشایر این پروژه را در دست دارد و برای انجام آن بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار از کمیسیون اروپا دریافت کرده است.

دادگاه های انگلستان با استفاده از واقعیت مجازی هیئت منصفه را به صحنه جرم می برند

استفاده از واقعیت مجازی برای انتقال افراد به مکان یا زمانی دیگر در دنیای گیم و توریسم مجازی به سرعت در حال گسترش است. اما پروژه ای جدید در انگلستان قصد دارد از این فناوری استفاده کند تا به هیئت منصفه پرونده های جنایی امکان دهد صحنه جرم را در طی جلسات ارایه شواهد تجربه و درک کنند. 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از بی بی سی، دانشگاه استافوردشایر این پروژه را در دست دارد و برای انجام آن بودجه ای بالغ بر 200 هزار دلار از کمیسیون اروپا دریافت کرده است.
این گروه تحقیقاتی با استفاده از هدست های واقعیت مجازی، دوربین و افکت های صفحات سبز، سیستمی را ایجاد کرده اند که اعضا هیئت منصفه را در مرکز صحنه جرم قرار می دهد. در عین حال دادستان این افراد را در صحنه جرم هدایت می کند و شواهد را یک به یک به آنها معرفی می کند.

 

 

واقعیت مجازی


سایمون تویتس، سرپرست بخش قضایی پلیس استافوردشایر به بی بی سی گفت

این کار به نحوی انجام می شود که درک جرم را بسیار ساده تر می کند که در نهایت برای دادستان و وکیل مدافع منافع بیشتری به همراه دارد.
در ویدیویی که عملکرد این سرویس را نمایش می دهد، یک کاربر با استفاده از هد ست Vive اچ تی سی به صحنه جرم برده می شود و نمونه ای از این فناوری را تجربه می کند.
گرچه استفاده از این فناوری در دادگاه به نوعی نوآورانه است، اما این نخستین باری نیست که محققان شواهد مربوط به یک جنایت را در تولید محیط های واقعیت مجازی استفاده می کنند. در ادامه می توانید نمونه ای که سال گذشته در بازسازی قتل تریوان مارتین به دست جورج زیمرمن ساخته شد را ملاحظه کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.