منتخب مردم تهران در مجلس نسبت به عملکرد هیئت رئیسه سنیکه اجازه نداد تذکر نمایندگان پیش از رای‌گیری هیئت رئیسه موقت بیان شود، اعتراض کرد.

انتقاد محجوب از هیئت رئیسه سنی مجلس به دلیل بی‌توجهی به تذکرات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا محجوب منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 197 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بنده از ابتدای جلسه علنی امروز تقاضای تذکر داشتم اما هیئت رئیسه سنی تشخیص داد که در حال حاضر نمی‌توان تذکر داد در حالیکه نص صریح آیین‌نامه این است که قبل از ورود به رای‌گیری باید به نمایندگان اجازه تذکر داده شود.
وی ادامه داد: حق نماینده بیان اخطار و تذکرات است که باید این حق به رسمیت شناخته شود؛ کسی نماینده‌تر نیست و نباید جوگیر شویم و به نمایندگان اجازه تذکر ندهیم لذا کسی که جلسه را اداره می‌کند باید بداند نمایندگان حق برابر دارند و این حق بیان تذکر و اخطار است که باید از سوی هیئت رئیسه شنیده شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: بیان تذکرات باید از سوی هیئت رئیسه سنی هم استماع شوند اما آقای هاشم‌زایی گفت چون مدت ریاست ما کوتاه است تذکر ندهید اما در هر حال تذکر شما درست است و قبل از رای‌گیری باید تذکرات استماع شود.
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در تذکر دیگری گفت: باید همه ما به فهم مشترک برسیم؛ برجام یک تمرین برای رسیدن به هدف مشترک بود و چون به فهم مشترک در این زمینه رسیدیم مردم دیدند که چه کار بزرگی انجام شد. 
وی ادامه داد: مجلس باید از روزمرگی خارج شود و بداند زمان با سرعت می‌گذرد؛ دیروز در تابلو اولین روز جلسه علنی مجلس دهم را زده بود و امروز در تابلو سومین روز را زده لذا زمان با سرعت می‌گذرد و ما باید حواسمان به این موضوع باشد.
لاهوتی خطاب به  علی لاریجانی گفت: ما نمایندگان از عملکرد مرکز پژوهشها راضی نیستیم چرا که این مرکز باید به عنوان مغز متفکر عمل کند لذا انتظار داریم با تاکید شما این کار تحقق یابد.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر نیز، خاطر نشان کرد: بله، آقای لاهوتی نیز توصیه‌هایی برای آینده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.