۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 386469

معمولا دستگاه گوارش سازگاری چندانی با تغییرات سفر ندارد. پس بهتر است با رعایت چند نکته ساده بر این مشکل غلبه کرد.

توصیه های مؤثر در بهبود هضم غذا طی مسافرت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانته مگزین؛ در تمام طول سال سعی می کنیم برنامه منظم و متعادلی در تغذیه و بهداشت داشته باشیم تا عملکرد دستگاه گوارش به خوبی صورت گیرد. اما مسافرت به عنوان عاملی مهم در این شرایط تاثیر گذار است. تغییراتی مانند کم تحرکی، برنامه غذایی متفاوت، عدم مصرفر کافی مایعات، خواب ناکافی و قرار گرفتن در معرض ویروس ها و باکتری ها سیستم گوارش را با مشکلاتی روبرو می کند. رعایت چند توصیه ساده در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود:

  • نوشیدن کافی مایعات

معمولا در طول سفر توجهی به نوشیدن کافی مایعات نمی شود. اما برای اینکه بدن دچار کم آبی نشود، یک بطری آب را همیشه همراه خود داشته باشید. اگر دچار یبوست، نفخ یا ناراحتی های هضم هستید، بعضی از دمنوش ها به تنظیم عملکرد روده ها کمک می کنند. حتما قبل از سفر آنها را در ساک خود بگذارید.

  • توجه به تغذیه

مسافرت معمولا با سهل انگاری در تغذیه همراه است و تمایل به مصرف تنقلات، فست فودها و نوشابه های گازدار بیشتر می شود. اما در این دوران نیز باید به اندازه کافی فیبرها، میوه ها و سبزیجات را مصرف کرد. خوراکی های سرشار از اسیدهای چرب مانند گردو، آووکادو و ماهی های چرب نیز به ملایم شدن روده ها کمک کرده، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می دهد و بدن را تقویت می کند. بر خلاف این، مواد غذایی با پایه گلوتن و لبنیات نیز علائم سوء هاضمه را تشدید کرده و موجب تورم روده ها می شود.

  • تحرک در هر موقعیتی

اگر می خواهید که بدن عملکرد خوبی داشته باشد باید از بی تحرکی دوری کرد. هر فرصتی را برای ورزش و تحرک مغتنم بدانید. پس از غذا راه بروید، شنا و فوتبال انجام دهید، دوچرخه سواری کنید و... هر نوع ورزشی که دوست دارید انتخاب کنید؛ مهم تحرک است!

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.