قدس آنلاین/ مرتضی روشنی: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: این شرکت نسبت به سال ۹۳ در زمینه تولید ۵/۲ برابر رشد داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات برق خراسان به افغانستان

محمدحسن متولی زاده در نشست خبری اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای خراسان دو هزار و 207 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال گذشته تولید کرده است.
وی افزود: این در حالی است که با همکاری شرکت‌های گاز و نفت از نظر سوخت مصرفی برای تولید برق 60 درصد کاهش در استفاده از سوخت مایع داشته‌ایم.
وی در پاسخ به پرسش قدس درباره وضعیت صادرات برق از استان نیز گفت: با راه‌اندازی و نصب ترانسفورماتور در شهرستان تربت جام طی ماه‌های گذشته، موفق شدیم ظرفیت صادرات برق به کشور افغانستان را تا 30 درصد افزایش دهیم.
متولی زاده ادامه داد: پیشتر به این کشور 110مگاوات برق صادر می کردیم که از این پس این ظرفیت به حدود 150 مگاوات برای مصارف ولایت هرات افزایش خواهد یافت و درآمدهای ارزی بیشتری برای کشور به ارمغان می آورد.
وی یکی دیگر از اقدام‌های مؤثر درباره تحقق اقتصاد مقاومتی را بهینه سازی تولید و خودکفایی در بخش نرم افزاری عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های بهینه سازی تولید برق موفق شدیم با حدود 10 درصد سرمایه‌گذاری بر روی نیروگاه‌های جدید، 50 مگاوات تولید بیشتر برق را در شبکه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: همچنین با کمک شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های استان موفق شدیم، نرم افزارهای مورد نیاز برای سیستم‌های اسکادای ملی و کنترل پست‌های فوق توزیع را با هزینه ای 2 میلیارد تومانی به دست جوانان کشور طراحی کنیم و خودکفا شویم.

 نیم درصد مشترکان پرمصرف هستند
وی همچنین با ارایه آماری از میزان مصرف مشترکان خانگی اظهار کرد: درحال حاضر 3 میلیون و 250 هزار مشترک در استان داریم که 33 درصد آنان مصرفی کمتر از 5 هزار تومان داشته اند. 38درصد نیز قبضی بین 5 تا 10 هزار تومان داشته اند و تنها نیم درصد مشترکان مصرفشان بالای 100هزارتومان در ماه است.
وی گفت: خوشبختانه خاموشی در خراسان یک دهم و در شهر مشهد یک پانزدهم متوسط کشور است و به خاطر سراسری بودن شبکه برق کشور در بسیاری موارد برق تولیدی استان برای پوشش سایر نقاط کشور مورد
بهره برداری قرار می گیرد.

  مصرف را مدیریت کنیم
وی تأکید کرد: امیدواریم، مشترکان شرکت نیز با مدیریت مصرف که اقدامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، باعث شوند تا این وضعیت پایدار همچنان باقی بماند.
وی افزود: ساعت پیک مصرف در این ایام به خاطر استفاده از کولرهای آبی و گازی به ساعت 12 تا 15 تغییر پیدا می کند و امیدواریم، شهروندان در رعایت مصرف برق این شرکت را همراهی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.