اینتل، نسل جدید پردازنده های خود را با عملکردی ۱.۳ برابر سریع تر از نسل قبل، معرفی کرد.

پردازنده ی جدید Xeon E۷ v۴ اینتل، یک هیولای ۲۴ هسته یی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از تایمز تکنولوژی، پردازنده های جدید Xeon E7-8800 و E7-4800 v4 کمپانی اینتل، از آن دسته پردازنده های جدیدی است که شرکت تولید کننده ادعا می کند، دارای عملکرد بهبود یافته می باشد. این پردازنده ها دارای تکنولوژی خاصی هستند و تا نمونه ی 24 هسته یی تولید می شوند.

بالاترین مدل و پیشرفته ترین نمونه ی آن ها که همان نمونه ی 24 هسته یی می باشد، Xeon E7-8890 v4 نام دارد و سرعت آن در حال اجرا 2.2 گیگاهرتز می باشد که این میزان، 1.3 برابر سریع تر از نسل قبلی پردازنده های اینتل می باشد.

پردازنده های دیگر این خانواده دارای قابلیت پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه در هر سوکت می باشد و در یک سیستم 8 سوکتی می توان انتظار پشتیبانی از 24 ترابایت حافظه را داشت.

این پردازنده ها برای برنامه های سنگین شرکت ها، تجزیه و تحلیل ترافیک و داده های خرد در مقیاس گسترده طراحی شده است و دارای ظرفیت چشمگیری از حافظه می باشد که به کمک آن می توان داده های بزرگ را به طور مستقیم در حافظه ذخیره کرد و نیازی به درایو های ذخیره ندارد، به این ترتیب نتایج عملکرد آن بسیار سریع تر از آنچه پیش از این بوده است، می شود.

تنها نگرانی اینتل، اکنون از نظر جنبه های امنیتی این سیستم می باشد و پیشرفت در جنبه های امنیتی هدف اصلی این کمپانی است.

در واقع در این نسل پردازنده ها، ویژگی های امنیتی جدیدی برای رمزگذاری داده ها با سرعت بسیار بالا افزوده شده است و مکانیسم بازیابی خطا بهبود یافته است. به این ترتیب عملکرد رمزگذاری این نسل از پردازنده های تا 70 درصد در هر هسته بیش تر شده است.

اینتل اعلام کرده است که پردازنده های جدید داده محور بسیار کارآمدتر و موثرتر از نمونه های پیشین خواهد بود.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.